וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בבורסות אירופה

רונית דומקה

3.4.2009 / 20:43

ירידת מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי קיזזה עלייה של ארבעה שבועות. לונדון ירדה ב-2.3%, פריז איבדה 1.1%

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת לאחר יום מסחר תנודתי על רקע נתוני האבטלה בארה"ב. לונדון ירדה ב-2.3%, פאריס איבדה 1.1% ופרנקפורט נסגרה בעלייה של 0.07%.

ירידתו של מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ב-1.2% היום קיזזה את העלייה השבועית שלו, זה השבוע הרביעי ברציפות, רצף העליות הארוך ביותר מאז תחילת המשבר הכלכלי. בסך הכל, עלה השבוע המדד ב-5%.

היום התפרסמו נתוני האבטלה לחודש מרץ בארה"ב, שהצביעו על שיעור אבטלה של 8.5% - הגבוה ביותר זה 25 שנה. מספר המשרות שהשיל שוק התעסוקה האמריקאי מאז תחילת המשבר הכלכלי עבר במארס את ה-5 מיליון.

אתמול התכנסו ראשי 20 הכלכלות המובילות בעולם לועידת ה-G20 בלונדון, והחליטו על הגדלת המימון לקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ולגופים בינלאומיים נוספים בטריליון דולר. זאת בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי הגדול ביותר מאז שנות ה-30 של המאה שעברה.

מגזר הרכב רשם היום עלייה של 3.3% לאחר שקרדיט סוויס העלה את ההמלצה על מניות המגזר ל"משקל יתר". "אנו מאמינים כי המשקיעים עלולים להפוך פסימיים מדי בכל הנוגע למכירות מגזר הרכב", נאמר בהצהרת הבנק. מניית רנו זינקה ב-11.5% ומניית ב.מ.וו עלתה ב-3.8%.

מניות מגזר הפיננסים רשמו על פי רוב ירידות: קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, ירדה ב-5.2%, מניית דויטשה בנק איבדה 2% ומניית רויאל בנק אוף סקוטלנד עלתה ב-8.5% לאחר שהבנק הודיע היום על קיצוצים של 2,700 משרות.

מניית טסקו, הקמעונאית השניה בגודלה באירופה, ירדה ב-5.2% לאחר שג'יי פי מורגן צ'ייס הוריד את תחזיותיה לרווח בשל ירידת ברווחיות וההפסדים הצפויים של חטיבתה בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully