וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "לא מרגישים בנוח עם חילוץ הבנקים"

סוכנויות הידיעות

3.4.2009 / 22:00

"נאלצנו לפעול כיוון שקריסת הבנקים הגדולים היתה מנחיתה מכה קשה על כלכלת ארה"ב. מה שקרה בארה"ב מחזק את הצורך בפיקוח עלחברות הענק"


"הבנק הפדרלי מרגיש מאוד לא נוח לגבי חילוצם של הבנקים הגדולים בשנה שעברה". כך אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בוועידה של הבנק המרכזי של ארה"ב. לדבריו, האסטרטגיה של הבנק הפדרלי, המנסה להקל על הכלכלה בזמן המשבר - פועלת.

ברננקי התייחס להחלטות חסרות התקדים של הבנק הפדרלי בשנה שעבר להתערב במגזר הפיננסי ולגבות את השתלטותו של בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס על בית ההשקעות הקורס בר סטרנס, מה שפתח את הצוהר לארבעה גלגלי ההצלה שנזרקו מאוחר יותר לענקית הביטוח AIG.

עוד הוסיף ברננקי, כי הבנק המרכזי נאלץ לפעול כיוון שלו היו החברות הללו קורסות, הייתה זו מכה קשה לגזר הפיננסי ולכלכלת ארה"ב כולה.

לדברי ברננקי, "מה שקרה בארה"ב מחזק את הצורך בכוחות חדשים שיאפשרו לממשל לפקח על חברות הענק". האשראי שניתן לחילוצן של החברות היווה רק 5% מתקציב הבנק הפדרלי, ובכל זאת, "חילוצם של הבנקים הגרם לבנק הפדרלי לחוש מאוד לא נוח, והוא נעשה רק מכיוון שלא היתה אפשרות אחרת."

"אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאוד מאתגרת עבור המגזר הפיננסי וכלכלת ארה"ב," הוסיף ברננקי, "אני בטוח שנוכל לעמוד באתגרים האלה, יש לי ביטחון רב בכוחותיה של הכלכלה האמריקאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully