וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: האחיות יקבלו תוספת שכר של 5% במשכורת יוני

כך נקבע בהסכם השכר שנחתם בין הסתדרות האחים והאחיות לממונה על השכר במשרד האוצר. קבלת התשלום מותנת בתיקון חוק הגמלאות

כ- 25 אלף האחים והאחיות המועסקים על ידי המדינה, שירותי בריאות כללית, הדסה והמרכז לשלטון מקומי יקבלו תוספת שכר בעלות של 5% במשכורת חודש יוני הקרובה. כך נקבע בהסכם השכר שנחתם בין הממונה על השכר במשרד האוצר לבין הסתדרות האחים והאחיות. הסכם זה הינו המשך להסכם המסגרת לתוספת השכר במגזר הציבורי, שנחתם בין ההסתדרות למשרד האוצר באפריל 2008 לפני כשנה. ההסכם אושר בסופ"ש במזכירות הסתדרות האחים והאחיות.

הסכם המסגרת קבע, כי עובדי המגזר הציבורי יקבלו תוספת שכר בעלות של 5% בפריסה לשנתיים. החל ממשכורת חודש ינואר 2008 אמורים היו העובדים לקבל תוספת בעלות של 1.5%. במשכורת חודש דצמבר 2008 היו אמורים העובדים לקבל השלמה ל- 3% ובמשכורת חודש דצמבר 2009 אמורים לקבל השלמה ל- 5%.

כן נקבע בהסכם המסגרת שהתוספות ישולמו לעובדים רטרואקטיבית, רק לאחר שהאיגוד המקצועי, שאליו הוא שייך, ישלים הסכם פרטני מול הממונה על השכר. עוד נקבע בהסכם המסגרת כי תוספת השכר ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2008 תשולם לכלל העובדים בצורת מענק של 16.5% מהשכר.

ההסכם עם הסתדרות האחים והאחיות קובע כי לא תהיה פריסת תשלומים וכלל התוספת, בעלות של 5%, תשולם במשכורת חודש יוני 2009. תשלום התוספת מותנה בתיקון חוק הגימלאות. עד עתה עוכב התיקון בועדת העבודה של הכנסת בשל התנגדותו של יו"ר הועדה לשעבר, יצחק גלנטי. כעת מקווים בהסתדרות כי עם כינונה של הממשלה החדשה יעבור התיקון שיאפשר גם את קבלת תוספת השכר של האחיות.

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, אמרה היום כי "אנו מקווים מאוד שלאחר המו"מ הממושך יקבלו האחים והאחיות את תוספת השכר. אני מברכת את הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, על תהליך ההידברות שהוביל להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully