וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופים מקצוע

רוני קדר

12.4.2009 / 11:28

תקופת מיתון היא זמן מצוין לנסות מקצועות חדשים ודרכים אחרות. נסו ללמוד קונדיטוריה, ותרגישו פריז

בית הספר לקונדיטוריה 'אסטלה' פעיל מזה שש שנים ועד כה יצאו ממנו קרוב ל-1500 בוגרים. אסטלה מושקוביץ-בלפר, מקימת בית הספר כלל לא התחילה את דרכה כקונדיטורית אלא כמורה לפסנתר, שהחליטה בגיל צעיר להסב את מקצועה והלכה ללמוד בבית הספר הגבוה לבישול וקונדיטוריה 'קורדון בלו' בפריז, אותו סיימה בהצטיינות. בין המקומות בהם עבדה אפשר למצוא את מסעדת 'קרן', רשת 'ארקפה', מלונות דן ו'לחם ארז'.

בית הספר, שממוקם בגבעת שמואל הפך במהרה לכיתת אומן בה לומדים בכל פעם 8-12 תלמידים. כמו כן, קורס הקונדיטוריה הבסיסי התרחב וכיום קיימים סוגים שונים של קורסים ברמות ומספר שעות שונות. כלל הקורסים כולל כרגע קורסי לחמים, שוקולד, וגם קורס גלידות לצד הקורסים הקלאסיים.

זה הזמן לנסות

הקורס הנפוץ ביותר הוא בדיוק לאנשים ללא ניסיון הרוצים לרכוש מקצוע. Superior patisery course הוא קורס מקצועי מעשי, המעניק ידע נרחב בתחומי הקונדיטוריה הקלאסית והמודרנית. בקורס נלמדים תהליכים וטכנולוגיה, שיטות ייצור וייעול עבודה. בסיום הקורס ניתן להשתלב בעבודה בתחום האפייה והקונדיטוריה בייצור בייתי ו/או תעשייתי. למסיימים בהצלחה תוענק תעודת גמר. בסיום הקורס, יופנו הבוגרים המעוניינים לסטאז' בקונדיטוריות ומסעדות מובילות.

הקורס מועבר פעמיים בשבוע במשך חמישה חודשים מעשיים ועוד שלושה חודשים עיוניים. ימי הלימודים, אם תהיתם, הם ימי לימודים מלאים מ- 8:30-16:30 או לימודי ערב 17:00-22:00. סך הכל מועברות 410 שעות לימודים וגם למי שפספס שיעור דואגים להשלמה בכיתות הקטנות.

קורסים נוספים, קצרים יותר וממוקדים הם קורס קונדיטוריה בשיתוף בית ספר מוביל בצרפת, קורס שוקולטיירים וכן קורס אופי לחם (Boulanger). את הקורסים השונים מעבירים אסטלה בעצמה וכן על ידי קונדיטורים כגון: אבנר אנגל, ויולה גורן, ומיטל נגר. בנוסף, מגיעים ללמד קונדיטורים מחו"ל כמו אוליבייה בז'אר - מייסד ומנהל בית הספר הבינ"ל לפטיסרי בפרפניאן, פריז או פיליפ ואן קייסיל, מנהל את האקדמיה לשוקולד של חברת קאליבו.

תלמדו משהו

בפועל לומדים בקורס המורחב את כל התחומים המתמחים בקונדיטוריה, החל מעוגות, עוגיות, בצקי עלים, מחמצות שמרים, פרלינים, קרואסונים, גלידות ועוד. הרעיון מאחורי לימודי הבסיס של כל התחומים הוא על מנת שתהיה לסטודנט אפשרות בעתיד ליצור מתכונים עצמאיים ומקוריים מכל הידע שנלמד. כאן, מבטיחים לכם, לא תלמדו רק להכין עוגה. כאן תלמדו גם מהם הגורמים שירימו או יורידו אותה, מה תפקידו של כל גורם ועל מה הוא משפיע.

בסיום הקורס, ממליצים ב'אסטלה' לעשות סטאז' באחת מהקונדיטוריות המובילות בארץ ואפילו מציעים התמחות למצטיינים בלונדון או פריז. תקופת ההתמחות עשויה למקד את הסטודנט - שלמד את כל הנושאים - לעסוק בסופו של דבר במה שיהנה ממנו במיוחד ויצטיין בו.

המחירים לא זולים ומתחילים ב-6,000 שקלים לקורס קצר ובסיסי ומגיעים גם ל- 30,000 שקלים לקורס הארוך. כשמשווים את הקורס המלא, לקורסים בחו"ל, אפשר לומר שזה מחיר מציאה לעומת בתי ספר בפריז או בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully