וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים כמשל

רוני קדר

16.4.2009 / 13:29

מחבר 'הסוד' כותב עוד ספר עצות, והפעם לחיים העיסקיים בתור יזם. הפעם משהו קצת התפספס

הספר הדק ומהיר הקריאה, הגיע רגע לפני פסח, רגע לפני שמחליטים החלטות חדשות ומנסים לשנות סדרי חיים. 'יזם ברגע' שנכתב על ידי קן בלנצ'ארד (המוכר בעיקר כמחבר 'הסוד'), דון האטסון ואיתן ויליס (שאולי מוכרים לעולם למנכ"לים האמריקאי) מנסה להעביר לאדם הפשוט את תובנות החיים שאספו השלושה במהלך עבודתם.

'להפוך לסיפור הצלחה זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע', כך מתחילה ההקדמה בספר, שאמור להעלות מוטיבציה ליזם הצעיר שרק מחכה שמישהו יתן לו את הדחיפה קדימה שהוא צריך.
פרקים של משל המסופרים בקצרה, בשפה נמוכה וללא סאב-טקסט מיותר הם המכילים את הספר. ללא צורך בהתעמקות יתרה בסיפור, החלום האמריקאי עומד במוחו של היזם הצעיר שלומד על תובנות מהירות בחיים.

בסופו של כל פרק מתקבצים בדף אחד 'תובנות ברגע' שהם למעשה תמצית הדפים האחרונים בשפה פשוטה וקצרה, ללא כל ההפרעות של סיפורי המשל הילדותי המסופר. התובנות יכולות להיות מעניינות וחדות, וגם כאלה שמכירים 'כיזם, סוד ההצלחה הוא ליצור מזומנים, מזומנים, מזומנים' ואני חושבת לעצמי: רק אם אצליח להשיג את ה'מזומנים' הראשון, נראה לי שאתסדר.

למתחילים וגם לאלה הנתקעים בדרך

יזמים עסקיים, יזמים מתחילים וגם כאלה שלא בטוחים שזה באמת העתיד שלהם עשויים לקרוא את הספר ובאמת לקחת איתם כמה טיפים להמשך עסקים טובים ונכונים. התובנות לא יגיעו אליהם אם ידפדפו ברשימה הקצרה שבסוף פרק, אלא דווקא אם יקראו את המשל וימצאו עצמם בסיטואציה דומה לזו שדובר עליה.

בסופו של יום, הספר לא נותן לנו טלפונים של אנשי עסקים, לא פותח לנו דלתות ובטח שלא קובע פגישות. אם ציפינו לספר שידחוף אותנו קדימה אל עבר הלוא נודע, זה לא המקום. מה שהתקבל אחרי קריאה של פרק אחד במשל הוא ספר עיון, שמקסימום אפשר לדפדף בו ולנסות לקלוט כמה טיפים חיוביים.

מעל התובנות והטיפים לחיים אותם מציעים שלושת הכותבים, אפשר למצוא גם רגעים שעשויים לכונן מהפכים בראשם של יזמים צעירים או כאלה בהתהוות. 'זכור שבעבור כל תשובה חיובית שתקבל, תיאלץ להתמודד עם שמונה עד עשר תשובות שליליות', זהו לא טיפ ובטח שלא תובנה אלא הרגשה של שיתוף בניסיון החיים.

כיום, כשגל היזמות בעולם הוא הפכפך בעקבות המשברים הכלכליים הבלתי פוסקים, כולם מחפשים יציבות. נראה שספר זה יכול לנטוע יותר ביטחון באלה החוששים לעתידם המקצועי ואפילו להכניס בהם מעט מוטיבציה בכל הקשור לעתידם הכלכלי.

יזם ברגע. קן בלנצ'ארד, דון האטסון ואיתן ויליס. הוצאת מטר. 74 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully