וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בירידות חדות

שמואל שוסטר

7.4.2009 / 23:10

הפסימיות חזרה לשווקים. דאו ג'ונס איבד 2.3%, נאסד"ק נחלש ב-2.8%. ג'נרל מוטורס ממשיכה לצנוח: השילה היום 11.8%


המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. עונת הדו"חות לרבעון הראשון של 2009 שתחל היום וחששות מפני מחיקות נוספות במאזני הבנקים שלחו את השווקים ליום שני ברצף של ירידות. ענקית הפלדה אלקואה תפתח היום את עונת הדו"חות לאחר סיום המסחר.

נאסד"ק נחלש ב-2.8% לרמה של 1,561 נקודות, דאו ג'ונס איבד 2.3% לרמה של 7,789 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-2.4% לרמה של 815 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן ירדה ב-0.03% לרמה של 2.91%.

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס העריך אמש, כי הראלי בן ארבעת השבועות בארה"ב אינו תחילתו של שוק שורי, מאחר שהכלכלה האמריקאית עדיין נמצאת במיתון. לדבריו, "זהו ראלי של שוק פרי, משום שעדיין לא הצלחנו להחיות את הכלכלה. זהו לא משבר כלכלי הדומה למשברים הכלכליים האחרים שחווינו במהלך חיינו – הכלכלה ממשיכה לסגת, ויש חשש שארה"ב תיכנס לשפל כלכלי", אמר סורוס.

AIG ממשיכה לנסות ולמכור את חטיבת ניהול הנכסים שלה. לפחות 6 בתי השקעות וחברות פיננסיות הגישו הצעות של 800-400 מיליון דולר עבור רכישתה של חטיבת ניהול הנכסים של ענקית הביטוח האמריקאית. בין החברות שהביעו עניין ברכישה נמצאות חברת ניהול ההשקעות אשמור, חברת ניהול הקרנות פרנקלין טמפלטון וחברת ניהול הנכסים סאותגייט אלטרנטיב.

ג’נרל מוטורס יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, מאיצה הליכים לקראת פשיטת רגל אפשרית, אפילו לאחר שהדירקטורים בחברה החלו להכין תוכנית נרחבת לקיצוץ עלויות במטרה להימנע מתוצאה זו. GM עשויה להתמקד ביצירת חברה חדשה המבוססת בעיקר על הנכסים הרווחיים של החברה, אם יהיה צורך בהגנה משפטית מפני הנושים של החברה.

הרלי דיווידסון (סימול HOG), יצרנית האופנועים הגדולה בארה"ב, תיסחר על רקע מינויו של קית וונדל למנכ"ל החדש שלה. וונדל בן ה-59 היה בעבר הנשיא וסמנכ"ל התפעול של חברת ג'ונסון קונטרול, העוסקת בעיצוב כלי רכב וכן בייעול צריכת אנרגיה במבנים. וונדל ייכנס לתפקידו החדש במקומו של ג'יימס זימר, שפורש לאחר 40 שנה בחברה, על רקע שינויים מבניים בהנהלת ענקית האופנועים בשל הירידה ברווחיה. בנוסף לוונדל מונו גם נשיא חדש לחברה, מתיו לווטיץ', וכן סגן נשיא וסמנכ"לים חדשים.

אמדוקס יצרנית תוכנות הבילינג וניהול הלקוחות, נסחרה על רקע הסכם רב שנתי שחתמה עם קלירווייר האמריקאית, ספקית תקשורת המתמחה בפתרונות WiMax אלחוטיים, להטמעת מערכת Amdocs CES 7.5 בחברה. שווי העסקה מוערך על פי מקורות בשוק בעשרות מיליוני דולרים.

טאואר סמיקונדוקטור, יצרנית השבבים ממגדל העמק, חתמה על חוזה ראשון בדרום קוריאה לאחר מינוי מנהל מכירות במדינה. החברה תפתח ותייצר מגברים מסוג Class D, המיועדים לשוק האלקטרוניקה הביתית עבור חברת Cesign הקוריאנית. מגברים אלקטרוניים מסוג זה משמשים בדרך כלל במערכות סטריאו או קולנוע ביתי. אמש זינקה מניית החברה ב-33% לאחר שהודיעה על העברת התחזוקה השותפת לידי אפלייד מטריאלס במהלך שעשוי לחסוך לחברה כ-10 מיליון דולר בשנה.

ג'קדה, המפתחת תוכנות למוקדי שירות טלפוניים, תיסחר על רקע פיטוריהם של כ-7% מכוח העבודה של החברה ברחבי העולם - כ-10 עובדים - בעקבות ההאטה הצפויה בשנת 2009. בנוסף, החברה תנקוט ביוזמות נוספות כדי לקצץ בהוצאות התפעול. פיטורי העובדים צפויים לחסוך לחברה 2.5 מיליון דולר בהוצאות התפעול בשנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully