וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשראי האיש - שמצליח לחסוך

יאיר גודינר

7.4.2009 / 18:22

מצד אחד כרטיס האשראי הוא אמצעי התשלום הנוח ביותר. מצד שני הוא מקור לביזבוזים מיותרים רבים. איך להשתמש נכון בחבר הפלסטי כדי לא לתפוס את הראש בסוף החודש

המשבר הכלכלי מחייב את כל שכבות האוכלוסייה לקצץ בהוצאות ולאמץ אסטרטגיות כדי להימנע מביזבוזים מיותרים.

כרטיס האשראי, אמצעי התשלום הנפוץ ביותר, "אשם" לא פעם בביזבוזים מיותרים – הנוחות והקלות שבה הוא נשלף מעמעמים לפעמים את תחושת הפרידה מהכסף ומתירים את הרסן. ארגון פעמונים ו-וואלה עסקים! מגישים מדריך לשימוש מושכל בחבר הפלסטי.

להשתמש רק אם מוכרחים

1. להמנע משימוש בכרטיס אשראי - השימוש בכרטיס האשראי או בצ'קים אינו בריא לכיס. הנייר והפלסטיק נותנים תחושה מזויפת של כסף שאינו בנמצא באמת. לעומת זאת, כשמשלמים בשטרות ובמטבעות ישנה תחושה של פרידה מכסף.

בכרטיס האשראי או בצ'קים כדאי להשתמש אך ורק לתשלומים שוטפים בהוראות קבע. כמו כן מומלץ להצטרף לשירותי האינטרנט של חברות האשראי ולבצע מעקב שבועי אחר החיובים השונים ולתכנן את המשך ההוצאות המשפחתיות בהתאם לגובה החיוב הנצבר.

2. לא לפרוס את קניות המזון לתשלומים - קניות המזון הן אחד הסעיפים המרכזיים בתקציב המשפחה. את הקניות השובעיות לא כדאי לפרוס לתשלומים, כך אנו מאבדים שליטה על ההוצאות, הרי גם בחודש הבא נצטרך לקנות אוכל. במקום לשלם אחורה על דבר שקנינו, נחסוך מראש וכשיגיע המועד נחליט על מה להוציא את הכסף.

בסיום הקנייה יש לשמור את סרט הקופה מפעם קודמת ולפיהם לקחת כסף מזומן לקנייה הבאה. ניתן לבצע מעקב חודשי אחרי היקף קניות המזון שלנו ולתכנן מראש את ההוצאות החודשיות בהתאם לתקציב.

3. להחזיק כרטיס אשראי אחד בלבד- אין צורך להחזיק יותר מכרטיס אחד בארנק. האשליה של משחק ותמרון באמצעות הכרטיסים, לא תורמת לכלכלה יציבה ומנוהלת של משק הבית.

4. להצטרף למועדון לקוחות - מומלץ לברר בחברת האשראי האם אנחנו זכאיים להצטרף למועדון לקוחות כלשהו, ללא תשלום חודשי. לעיתים קרובות קיים מועדון שאנחנו זכאים להצטרף אליו, ללא תשלום, ושמעניק לנו הנחות חודשיות שיכולות להקטין את ההוצאות המשפחתיות. רצוי לעשות שימוש בנקודות שנצברו כהטבה או הנחה בחברת האשראי: הדבר יכול להוות תחליף להוצאה החודשית כגון בילויים.

5. להעביר את הוראת הקבע לכרטיס - רצוי להעביר את הוראות הקבע מהבנק לכרטיס האשראי, ובכך לחסוך את עמלת השורה בחשבון הבנק. בנוסף לכך, במקרה של מחלוקת עם הספק או נותן השירות בכרטיס אשראי קיימות לנו הגנות צרכניות רבות יותר מאשר במקרה של הוראות קבע בבנק.


6. לבדוק את ההורדות בכרטיס האשראי - חשוב לבדוק את ההורדות של כרטיס האשראי. אין אחד שלא גילה טעות בחיוב. גם במסגרת המעקב השבועי באינטרנט אחרי החיובים וגם כשמגיע דף החשבון מחברת האשראי. אם דף החשבון לא מגיע לביתכם בתוך 30 יום פנו לחברת האשראי ובקשו לקבל את דף החשבון לביתכם.

7. לשלם בתשלום אחד - בעבור כל תשלום דחוי (ללא ריבית) אתם משלמים עמלה בשיעור משתנה, אם אתם לא במינוס או בחריגה ממסגרת האשראי מומלץ לשלם בתשלום אחד ולחסוך את העמלות השונות.

8. להימנע מתשלומים בקרדיט - הריבית על תשלומים בקרדיט הינה הוצאה נוספת שלרוב לא נלקחת בחשבון וניתן לחסוך אותה. במקרה ואין לנו כרגע מספיק כסף לבצע את הרכישה מומלץ לדחות אותה למועד שבו נוכל לבצעה ללא תשלום ריבית נוספת.

9. לזכור חשוב שכרטיס האשראי הינו אמצעי תשלום ולא אמצעי מימון.

יאיר גודינר הינו לשעבר מנהל בנקאות עסקית בבנק המזרחי וכיום יועץ בכיר בארגון פעמונים לשיקום כלכלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully