וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיות חזרה לוול סטריט

שמואל שוסטר

9.4.2009 / 23:15

מניות הפיננסים והערכות אופטימיות לגביי סוף המשבר הובילו את המדדים למעלה: : נאסד"ק עלה ב-3.9%, דאו ג'ונס התחזק ב-3.1% ו-S&P 500 קופץ ב-3.8%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות. תחזיות רווח חיובית של בנק וולס פארגו האמריקאי השרתה אווירה חיובית על השווקים הפיננסים של וול סטריט.

נאסד"ק עלה ב-3.9% לרמה של 1,652 נקודות, דאו ג'ונס הוסיף 3.1% לרמה של 8,083 נקודות - מעל לרף 8,000 הנקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-3.8% לרמה של 856 נקודות.

בסיכום שבועי התחזק נאסד"ק ב-1.9%, דאו ג'ונס הוסיף 0.8% ומדד S&P 500 עלה ב-1.7%.בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.8% לרמה של 2.93%.בזירת המקרו: היבוא לארה"ב נפל בשיעור חד בחודש פברואר וסייע להקטין את הגירעון במאזן הסחר האמריקאי ל-26 מיליארד דולר - הגירעון הקטן ביותר מאז 1999 - כך דיווח משרד המסחר האמריקאי.

המשבר הכלכלי הוריד את הביקוש האמריקאי למוצרים מהעולם, והביא לירידה של 29% ביבוא לארה"ב בפברואר לעומת החודש המקביל ב-2008. היבוא לארה"ב הסתכם ב-152.7 מיליארד דולר. יבוא המוצרים מיפאן ירד לרמת שפל של 21 שנה בפברואר.

בזירת המקרו: היבוא לארה"ב נפל בשיעור חד בחודש פברואר וסייע להקטין את הגירעון במאזן הסחר האמריקאי ל-26 מיליארד דולר - הגירעון הקטן ביותר מאז 1999 - כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. המשבר הכלכלי הוריד את הביקוש האמריקאי למוצרים מהעולם, והביא לירידה של 29% ביבוא לארה"ב בפברואר לעומת החודש המקביל ב-2008. היבוא לארה"ב הסתכם ב-152.7 מיליארד דולר. יבוא המוצרים מיפאן ירד לרמת שפל של 21 שנה בפברואר.

מספר דורשי העבודה החדשים לשבוע שהחל ב-4 לאפריל עמד על 657 אלף איש. עם זאת הממוצע של 4 שבועות טיפס ב-147 אלף איש והסתכם ב-5.56 מיליון.

מורגן סטנלי נסחרת על רקע ההערכות לפיהן הרווח הנקי שלו ייפגע ברבעון הראשון מעליית ערך האג"ח של הבנק. בשל שינויים חשבונאיים, שנאלץ הבנק לבצע על אג"ח שהנפיק עוד לפני המשבר הפיננסי, מורגן סטנלי צופה כי השורה התחתונה שלו תיפגע ב-1.2-1.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הבנק יפרסם תוצאותיו לרבעון הראשון מאוחר יותר החודש. האג"ח, בשווי כולל של 29 מיליארד דולר, עלו לאחר שהבנק הצליח להזים שמועות על כך שהוא נמצא במצוקה פיננסית. בעקבות עליית ערכי האג"ח נאלץ הבנק להעלות את ערך חובותיו על הנייר למשקיעים.

וולס פארגו (סימול WFC) דיווחה היום כי היא צופה לרשום רווח של 3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009. בתגובה מזנקת מניית וולס פארגו ב-34% במסחר בוול סטריט.

חדשות רעות לברקשייר התאוויי, חברת האחזקות של המיליארד וורן באפט. סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של החברה מהדירוג הגבוה ביותרAaa. הורדת הדירוג נעשה בטענה שהמיתון וההפסדים מהשקעות בקרב חטיבת הביטוח של החברה הורידו את יכולתה לתמוך בצורכי המימון של כל חלקי החברה. מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ברקשייר התאוויי ל-Aa2. הדירוג השלישי בגובהו בחברה.

מיקרוסופט, ענקית התוכנה האמריקאית תשלם פיצויים בשווי 388 מיליון דולר בעקבות הפרת זכויות פטנט של חברת יונילוק, המייצרת תוכנות להגנה מפני גניבה של קניין רוחני. מיקרוסופט אמרה כי היא מאוכזבת מגזר הדין במשפט וכי בכוונתה לערער עליו. גזר הדין הושג על ידי חבר מושבעים לאחר משפט ממושך בבית הדין הפדרלי ברוד איילנד ובו נקבע כי מיקרוסופט הפרה את זכויות הפטנט של יונילוק בנוגע לתוכנה שמעניקה זהויות מיוחדות למשתמשים בעלי רישיון לשימוש במוצרים שונים, ומונעת מאנשים שלהם אין רישיון להשתמש או להעתיק את המוצרים.

וריפון עלתה ב-3.6% על רקע חוזה העסקה חדש למנכ"ל החברה דאגלס ברג'רון. על פי החוזה המשודרג יהנה ברג'רון ממשכורת בסיס של 700 אלף דולר לשנה ובונוס שנתי שיתווסף לכך. בנוסף יקבל ברג'רון מענק של 150 אלף מניות אותם יוכל לממש במהלך 4 השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully