וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה - יום שני של עליות

נמרוד הלפרן

9.4.2009 / 20:10

עלייה שבועית חמישית ברציפות בשוקי אירופה - בורסת לונדון עלתה ב-1.5%, פרנקפורט זינקה ב-3.1%, ופריז הוסיפה 1.8%

בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום השני, והשלימו עלייה שבועית חמישית ברציפות, על רקע הערכות כי צעדים בהם נקטו ממשלות לחילוץ המגזר הבנקאי ולתמיכה בהתאוששות הכלכלה, מתחילים לשאת פרי. מניות הבנקים הובילו את העליות.

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.5% לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום את הריבית ללא שינוי בשפל של 0.5%. פרנקפורט זינקה ב-3.1%; פריז עלתה ב-1.8%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה היום ה-2.2%, והשלים בכך עלייה שבועית של 1% - שבוע חמישי ברציפות של עליות. מחר לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה וארה"ב לרגל חג הפסחא.

מגמה חיובית נרשמה במגזר הבנקאי באירופה לאחר שהבנק האמריקאי וולס פארגו, בנק המשכנתאות השני בגודלו בארה"ב, העריך היום כי ירשום רווח נקי של כ-3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של שנת 2009. בהודעתו היום, הצטרף וולס פארגו לשורה של בנקים בארה"ב ובאירופה, בהם בנק אוף אמריקה, סיטי, ברקליס ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס, אשר הודיעו באחרונה על שיפור בתוצאותיהם מתחילת השנה.

HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, עלה ב-8.5%; דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, קפץ ביותר מ-10%; קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, עלה ביותר מ-6%. ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, זינק ב-12.5% לאחר שהודיע היום על מכירת חטיבת ניהול הקרנות iShares לחברת ההשקעה הפרטית CVC תמורת 3 מיליארד ליש"ט (4.4 מיליארד דולר).

בנק המשכנתאות הגרמני היפו ריל אסטייט (סימול HRXG.DE) זינק ב-15% לאחר שממשלת גרמניה הציעה להשתלט על הבנק תמורת כ-290 מיליון יורו.

ING (סימול ING.AS), קבוצת השירותים הפיננסים הגדולה בהולנד, קפצה בכ-18% לאחר שהודיעה על כוונתה למכור כמה מחטיבותיה בשווי כולל של עד 8 מיליארד יורו (10.6 מיליארד דולר) כדי לצמצם סיכונים ולהתמקד בפעילות בנקאית באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully