וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד ל-50 דולר לחבית

אשר שכטר

13.4.2009 / 22:42

הירידה החדה בעקבות הורדת תחזית הביקוש על ידי סוכנות האנרגיה הבינלאומית. מעריכה: הביקוש לנפט ייפול לשפל של 5 שנים

מחיר הנפט נפל ביותר מ-4% לרמה של 50 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) הורידה את תחזית הביקוש העולמית שלה לשנת 2009 והעריכה כי הביקוש העולמי לנפט ייפול השנה לשפל של חמש שנים בעקבות המשבר הכלכלי.

לפי דו"ח שפירסמה ה-IEA בשבוע שעבר, הביקוש העולמי לנפט ייפול השנה ב-2.8%, או 2.4 מיליון חביות ליום, ל-83.4 מיליון דולר חביות ליום. ההערכה של סוכנות האנרגיה מבוססת על תחזית לפיה הכלכלה העולמית תיסוג ב-1.4% ב-2009. יומיים לפני כן דיווח משרד האנרגיה האמריקאי כי מלאי הנפט בארה"ב נמצא ברמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 1993.

החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה במאי נסגרו במחיר של 50 דולר לחבית, נפילה של 4.3% - הירידה היומית החדה ביותר זה שבועיים - בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר נפל מחירם ב-6.5%.

המשקיע המיליארדר ג'ים רוג'רס אמר היום כי הוא מעדיף השקעה בנפט על פני השקעה בזהב, מאחר שהוא מאמין כי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) תמכור את מאגרי הזהב שלה לאחר הראלי האחרון במחירי המתכת היקרה.

"ה-IMF מנסה למכור את הזהב שלה, ומאחר שלקרן המטבע יש את אחד ממיצבורי הזהב הגדולים בעולם, ישנו מלאי עצום שישתחרר לשוק כאשר זה יקרה", אמר רוג'רס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully