וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס רוצה להחזיר את כספי הסיוע

סוכנויות הידיעות

14.4.2009 / 11:17

מתכנן לגייס 5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות כדי לשלם בחזרה את כספי הסיוע. רשם ברבעון רווח של 1.81 מילארד דולר

בנק גולדמן סאקס מתכנן לגייס 5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות, כדי לשלם בחזרה את כספי הסיוע שקיבל מממשלת ארה"ב ולהיפטר מההגבלות על שכר הבכירים.

מנכ"ל הבנק, לויד בלנקפיין, שמעונין להשיב 10 מיליארד דולר שהבנק קיבל באוקטובר, דיווח על התוכנית לגיוס הכספים לאחר שהחברה דיווחה על רווח של 1.81 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הבנק רשם רווח של 3.39 דולר למניה – גבוה פי 2 מציפיות האנליסטים, לפי בלומברג. הבנק דיווח בנוסף כי בחודש דצמבר רשם הפסד של 780 מיליון דולר, או 2.15 דולר למניה – לפני תחילת שנת הכספים החדשה.

הכנסות הבנק הסתכמו ב-9.43 מיליארד דולר. חטיבת המסחר באג"ח, מט"ח וסחורות רשמה הכנסות של 6.56 מיליארד דולר. חטיבת הסחר במניות רשמה הכנסות של 2 מיליארד דולר. חטיבת בנקאות ההשקעות רשמה הכנסות של 823 מיליון דולר, לעומת 1.17 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2008. ההכנסה מעמלות בחטיבת ניהול הנכסים ירדה ב-28% ל-949 מיליון דולר.

גולדמן סאקס היה הגוף הרווחי ביותר בוול סטריט לפני שהפך את עצמו לבנק בשנה שעברה, ורשם את ההפסד הרבעוני הראשון שלו מאז שהפך לחברה ציבורית ב-1999. הבנק הודיע כי בכספים ממכירת המניות הקרובה, כמו גם ממקורות נוספים, ישתמש כדי להשיב את כספי תוכנית TARP – התוכנית הממשלתית לסיוע למגזר הפיננסי.

הממשל האמריקאי לא צפוי להתנגד לתשלום. הממשלה מעדיפה לתת לבנקים להשיב את הכספים שקיבלו כל עוד הם הצליחו לעמוד במבחן העמידות שיושלם בסוף החודש, ולקבל הון פרטי ממשקיעים – כך אמרו מקורבים לנושא לבלומברג.

לפני השנה שעברה רשם גולדמן סאקס שני שיאים בנושא השכר. אפילו בשנה שעברה קיבלו 953 עובדי הבנק שכר של למעלה ממיליון דולר, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". השנה הפריש הבנק 4.71 מיליארד דולר לשכר והטבות לעובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully