וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבלמו קיצוצי השכר בהיי טק

גיא גרימלנד

16.4.2009 / 8:31

לאחר ירידה של 5%-15% בשכר, שנדגמה ברבעון האחרון של 2008 - ברבעון הראשון נרשמה ירידה מתונה יחסית של 1%-3% בלבד


כמה מרוויחים אנשי ההיי-טק בזמן המשבר? סקר שערכו TheMarker וקבוצת נישה בפעם השנייה מסכם את הביקושים למקצועות השונים ברבעון שחלף. המשבר ממשיך להשתקף בשכר המוצע לעובדי ההיי-טק, אם כי באופן מתון יחסית. בסקר הקודם, שבדק את השכר בענף בדצמבר לעומת יולי 2008, היינו עדים לירידה של כ-5%-15% בממוצע. הפעם, ירידת השכר בקרב העובדים הזוטרים היתה 2%-3% ואילו שיעור הירידה בקרב העובדים הבכירים היה נמוך אף יותר - כ-1% בממוצע.

הנתונים בסקר הנוכחי נסמכים על שכר של 1,171 עובדים שהתקבלו לעבודה במרץ, לפי נישה וחברות ההיי-טק עצמן. רמות השכר בסקר מחולקות לארבע: עובדים ללא ניסיון, עובדים בעלי ניסיון של שלוש עד חמש שנים, חמש עד עשר שנים ודרג המנהלים. הנתונים הם במשכורות ברוטו, באלפי שקלים בחודש.


קבוצת נישה מאבחנת כמה מגמות שמאפיינות את ענף ההיי-טק בישראל כיום. לדברי פול צוקר, מנכ"לית נישה, קיימת ירידה של כ-10% בשכר לעובדים בכירים חדשים - התואמת את הורדת השכר לעובדים קיימים בארגון. לדבריה, החברות מרגישות נוח יותר להציע שכר נמוך מבעבר. בנוסף, הקושי בגיוס הון מוריד את מספר המיזמים החדשים, מה שמביא לירידה במספר המשרות הבכירות, לתחרות גדולה יותר על כל משרה ולהורדת שכר.

לדבריה, בתחום ניהול הפרויקטים יש מאגר גדול של מועמדים אך מספר מצומצם של משרות. משרות הסטודנטים מעטות וההיצע דל גם למצטיינים. המצב חמור אף יותר בתחום האלקטרוניקה. הסטארט-אפים שלא צימצמו את פעילותם או נסגרו, ממשיכים לגייס עובדים, אך בעלות מופחתת. בתחום התוכנה ניכרת ירידה של 10%-20% ברמות השכר.

בתחום הנדסת חומרה מורגשת ירידה חדה של כ-70% בביקוש לעובדים בכל התחומים. ברבעון הראשון חלה ירידה תלולה במספר המשרות בתחום החומרה ונראה כי תחום זה הוא הנפגע העיקרי מכל תחומי המו"פ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully