וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית קניונים בארה"ב – פושטת את הרגל

ג'נרל גרות' פרופרטיז הגישה בקשה להגנה מפני נושיה. "משבר האשראי חיסל את סיכוינו להתמודד עם החובות". לחברה חובות בהיקף של 27.3 מילארד דולר

חברת ג'נרל גרות' פרופרטיז, בעלת למעלה מ-200 קניונים בארה"ב, הגישה בקשה לפשיטת רגל לביהמ"ש בניו יורק. ממסמכי הבקשה עולה , כי לחברה 29.5 מיליארד דולר בנכסים וחובות של 27.3 מיליארד דולר - מה שהופך אותה לחברת הנדל"ן הגדולה בארה"ב שפושטת רגל.

מנכ"ל החברה אדם מץ אמר בהודעה רשמית של חברה, כי "עבדנו מסביב לשעון במהלך החודשים האחרונים כדי להתמודד עם תאריך פקיעת חובותינו, אבל משבר האשראי הפך מציאת מימון מחדש זה לבלתי אפשרית, ונאלנו לפנות לצ'אפטר 11".

הנושה הגדול ביותר של ג'נרל ג'רות' הוא בנק יורוהיפו AG, שלו חייבת החברה 2.6 מיליארד דולר בשתי הלוואות שונות. ג'נרל גם חייבת כ-4 מיליארד דולר למחזיקי האג"ח שהנפיקה. חלק גדול מהחובות של ג'נרל נזקף למהלך בו נרכשה חברת פיתוח הנכסים רוס תמורת 11.3 מיליארד דולר ב-2004.

בחצי שנה האחרונה איבדה מניית ג'נרל גרות' 81% משוויה במסחר בבורסה של שיקגו, אחרי שחזרה ואמרה שהיא שוקלת פשיטת רגל. ג'נרל גרות' סיימה את יום המסחר אתמול בבורסת NYSE במחיר של 1.05 דולר. מחיר זה מעריך את שווי השוק של החברה ב-329 מיליון דולר. לשם השוואה, המניה נסחרה ב-67 דולר במרץ 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully