וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן עשויה לעקוף את טויטה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם

רויטרס

17.4.2009 / 14:39

תכניות התמריצים הממשלתיות חיזקו את מכירות החברה בסין ובגרמניה



פולקסווגן עשויה לעקוף את טויוטה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם לפי מכירות ברבעון הראשון, בזכות הביקוש הער בשווקים העיקריים שלה, בעוד היריבה היפאנית רושמת ירידות חדות. כך עולה מנתונים חלקיים שפרסמו החברות.



יצרנית הרכב הגרמנית, עם תשעה מותגי המכוניות והמשאיות שלה - ביניהם אאודי, סקודה, סיאט וסקניה - קבעה לעצמה יעד לעקוף את טויוטה וג'נרל מוטורס ולהגיע למקום הראשון בעולם לפי מכירות עד 2018 - יעד שהתקבל בתחילה בספקנות. אך החרפת המיתון ומשבר האשראי פגעו בביקוש בשווקים העיקריים של טויוטה, עם ירידה של 38% במכירות בארה"ב ושל 24% במכירות ביפאן בין ינואר למארס.



פולקסווגן מרוויחה מתוכניות התמריצים הממשלתיות שחיזקו את המכירות בסין, גרמניה וברזיל, שביחד היוו 44% מסך המכירות העולמיות של החברה בשנה שעברה - מה שמגביר את הסיכוי לכך שהחברה תעקוף את טויוטה או לפחות תתקרב לכך.



ברבעון הראשון בשנה שעברה סיפקה הקבוצה הגרמנית 1.57 מיליון כלי רכב, שליש פחות מטויטה, שסיפקה 2.41 מיליון רכבים. טויוטה לא סיפקה תחזיות למכירות הקמעוניות, אך התחזית האחרונה שלה למשלוחי רכב ברבעון הראשון של 2009 עמדה על 1.23 מיליון רכבים, ירידה של 47% לעומת השנה שעברה.



מכירות החברה למותג הליבה טויוטה ברבעון הראשון צנחו ב-38% בארה"ב וב-31% ביפאן. שני השווקים הללו מהווים קצת פחות ממחצית מסך המכירות השנתיות הגלובליות של החברה.



פולקסווגן צפתה בינואר ירידה של 10% במכירות הרכב הגלובליות ב-2009, אך היפוך המגמה החד בגרמניה ובסין עשוי לשנות את התוצאות. "פולקסווגן היא מתחרה חזקה לטויוטה", אמר קוג'י אנדו, אנליסט רכב בקרדיט סוויס בטוקיו. "אאודי חזקה, פולקסווגן חזקה, והן עושות שימוש נכון במכוניות הקטנות שלהן".



יצרניות הרכב צפויות לפרסם את נתוני המכירות ברבעון הראשון במהלך השבוע הבא. הדירוג עשוי להשתנות במהירות ברבעונים הבאים.



טויוטה מסתמכת על כך שמותג ההיבריד פריוס מהדור השלישי, שיושק בחודש הבא, יתניע את המכירות על רקע התמריצים שמעניקות הממשלות לצרכנים הרוכשים מכוניות יעילות באנרגיה. החברה תשיק 16 דגמים חדשים באירופה, לאחר שנת בצורת ב-2008.



פולקסווגן, מצידה, תיהנה ממכירות דגמי הגולף החדשים, ומהשקה מחודשת של דגם הפולו הפופולרי.



גם שווי המניות של פולקסווגן נמצא בעלייה, והחברה נמצאת במקום השני אחרי טויוטה, ששווי השוק שלה, של 133 מיליארד דולר, מגמד את זה של פולקסווגן, של 100 מיליארד דולר.



חברת המחקר RL פולק גרמני צפתה החודש כי פולקסווגן תעקוף את ג'נרל מוטורס כיצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, לאחר שיצרנית הרכב האמריקאית ספגה הפסדים כבדים על רקע החששות מפני פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully