וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע במועצת הבנק האירופי: נציגי גרמניה ויוון חלוקים אם יש להמשיך בהורדות הריבית

סוכנויות הידיעות

17.4.2009 / 15:55

מועצת המנהלים בבנק המרכזי של אירופה קרועה במחלוקת האם לבצע הורדות ריבית ולרכוש אג"ח



ז'אן-קלוד טרישה ניצב מול הקרע הגדול ביותר במועצת המנהלים של הבנק המרכזי בששת שנות הכהונה שלו כנגיד. חודשים לאחר שבנקים מרכזיים אחרים בעולם הפחיתו את הריבית לשיעור כמעט אפסי והחלו להזרים כסף לכלכלותיהם, 22 חברי מועצת הבנק המרכזי של אירופה עדיין חלוקים בדעותיהם בשאלה האם לפעול באופן דומה. חילוקי הדיעות עיכבו נקיטת צעדים חדשים שנועדו לרסן את המיתון החמור ביותר שנרשם באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.



"אני חושש שהבנק המרכזי של אירופה יתעכב בשל מריבות פנימיות", אמר קן ווטרט, כלכלן בכיר לאיזור היורו ב-BNP פאריבה בלונדון. "נראה שזה הופך לקרב בין האקטיוויסטים ובין השמרנים יותר. זאת המחלוקת הגדולה ביותר עד כה תחת טרישה".



טרישה מנסה להשיג קונצנזוס בקרב מועצת המנהלים, אך נתקל במחלוקת עזה. רק בשבוע שעבר התפרסמו שלוש עמדות שונות בנושא. בפינה אחת, יו"ר הבנק המרכזי של גרמניה אקסל וובר אמר כי הוא מתנגד להורדת הריבית העיקרית של הבנק המרכזי לפחות מ-1% וכי אינו רוצה להשקיע מכספי הבנק המרכזי לקניית אג"ח. בפינה נוספת, ג'ורג' פרובופולוס ואתנסיוס אורפניאדס מיוון מעוניינים לשמור על האפשרות של הורדות ריבית נוספות ושל רכישת נכסים כדי להילחם בסיכון הדיפלציה.



ביניהם נמצא אוולד נווטני מאוסטריה. נווטני מסכים עם וובר שלא להוריד את שיעור הריבית אל מתחת ל-1%, אך טוען כי יש הגיון ברכישת אג"ח.



טרישה הכחיש היום את המחלוקת, ואמר בטוקיו, "מועצת המנהלים שלנו מאוחדת ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully