וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שבוע שישי ברצוף של עליות

ניר צליק

17.4.2009 / 23:18

דאו ג'ונס השלים עליה שבועית 0.6%, נאסד"ק עלה השבוע ב-1.2%. למרות הדו"חות המפתיעים לטובה - סיטי ירדה ב-8.7%


המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים כשברקע היו דו"חות סיטי וג'נרל אלקטריק ונאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ועל רקע פרסום מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שהראה קריאה גבוהה מהצפוי.


דאו ג'ונס עלה ב-0.1% ל-8131 נקודות, נאסד"ק התחזק ב-0.2% ל-1673 נקודות ו-S&P 500 עלה כ-0.5% ל-870 נקודות. בסיכום שבועי, התחזק הדאו ג'ונס ב-0.6%, נאסד"ק עלה ב-1.2% ו-S&P 500 הוסיף 1.5%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.1% ל-2.93%.

בגזרת המקרו, יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, העריך היום כי משבר האשראי בארה"ב עשוי לגרור נזק ארוך טווח למחירי הבתים, לשווי משקי הבית, ולדירוג האשראי של לווים. "ניתן להבין את מי שמגיע למסקנה שהיתרונות הטמונים בחדשנות פיננסית התבררו כהרבה פחות גדולים ממה שהובטח", אמר ברננקי בנאום בכנס של הבנק הפדרלי בואשינגטון. "הנזק בעקבות חלק זה במחזור האשראי - במונחי שווי אבוד, בתים אבודים, ודירוגי אשראי שנפגעו - עשוי להיות לטווח ארוך".

"אל לנו לנסות להטיל מגבלות על ספקי אשראי שיהיו מכבידות עד כי ימנעו את הפיתוח של מוצרים ושירותים חדשים בעתיד", אמר ברננקי. "רגולציה צריכה להבטיח כי חידושים פיננסים יהיו ברמת שקיפות מספקת ומובנים דיה כדי לאפשר לצרכן לקבל החלטות אשר יניבו תוצאות טובות בשוק".

מאמצי חילוץ הבנקים של ממשל אובמה עומדים כפי הנראה להיכשל, משום שהתכניות נועדו לסייע לוול סטריט ולא ליצור מערכת פיננסית בת-קיימא - כך אמר אתמול הכלכלן זוכה פרס הנובל ג'וזף שטיגליץ. "המרכיבים שיש להם עד כה חלשים, ואף חסרים מספר מרכיבים", אמר שטיגליץ בראיון. האנשים שעיצבו את התכניות "נמצאים בכיסי הבנקים או שהם פשוט חסרי כישרון", הוא הוסיף. התוכנית לסיוע לנכסים בעיתיים, TARP, אינה גדולה מספיק כדי לממן מחדש את המערכת הבנקית, והממשל אינו מנסה לטפל בבעיה זאת באופן ישיר, אמר שטיגליץ.

ענקית הפיננסים סיטי עלתה על תחזיות האנליסטים בתוצאות הרבעון הראשון של 2009. ענקית הפיננסיים האמריקאית שנזקקה ל-45 מיליארד דולר בכספי חילוץ ממשלתיים כדי לשרוד רשמה רווח תפעולי של 1.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ושברה רצף של חמישה הפסדים רבעוניים רצופים. למרות זאת, בגלל דילול בעלי המניות הנוכחיים, בעקבות תוכנית המרת מניות בכורה שקיבל הממשל למניות רגילות, הבנק רשם הפסד של 966 מיליון דולר, או 18 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה להפסד של 32 סנט למניה. ברבעון המקביל של 2008 רשמה סיטי הפסד של 5.11 מיליארד דולר.

עוד בענף הפיננסים - אדוארד לידי, שעומד בראש ענקית הביטוח AIG עבור משכורת של דולר אחד בשנה מאז שחולצה החברה בידי ממשלת ארה"ב בסתיו שעבר, מחזיק נתח משמעותי במניות בנק גולדמן סאקס, אחד משותפיה של חברת הביטוח שנהנה מכספי החילוץ של AIG. לידי הרוויח את מרבית החזקותיו בגולדמן, בשווי כולל של יותר מ-3 מיליון דולר כאשר כיהן בדירקטוריון הבנק ובוועדת החשבונאות שלה בטרם עזב את הבנק בספטמבר לטובת תפקידו ב-AIG.

ג’נרל אלקטריק עקפה את תחזיות השוק בשורת הרווח הנקי, אך לא עמדה בציפיות האנליסטים בשורת ההכנסות. ג'נרל אלקטריק סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 9% בהכנסות ל-38.4 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים ציפו להכנסות של 38.9 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, רשמה ג'נרל אלקטריק רווח נקי של 2.9 מיליארד דולר או 26 סנט למניה, ירידה של 35% לעומת רווח נקי של 4.47 מיליארד דולר. למרות זאת, עקפה החברה את תחזיות השוק לרווח של 22 סנט למניה.

ענקית האינטרנט גוגל דיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאות הרבעון הראשון והכתה את תחזיות השוק. גוגל רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 1.4 מיליארד דולר, או 4.49 דולר למניה, לעומת רווח של 1.3 מיליארד דולר, או 4.12 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות והכנסות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 5.16 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 4.93 דולר למניה.

בענף הסלולר, סוני אריקסון הודיעה ביום שישי כי תיפטר כחמישית מכוח העבודה שלה, 2,000 איש, בעקבות ההפסדים שרשמה ברבעון הראשון של השנה שהסתכמו ב-386 מיליון דולר. הכנסות החברה ירדו ב-36% ל-1.74 מיליארד יורו לעומת 2.7 מיליארד יורו ברבעון המקביל אשתקד.

במניות הישראליות, XTL נמחקה הבוקר מהמסחר ברשימה הראשית בנסדא"ק. ועדת המסחר בבורסה החליטה כי החברה היא שלד בורסאי והיא אינה עומדת בתנאי הסף הנדרשים למסחר בה. בעקבות ההודעה נפלה אמש מניית החברה ב-37.7%.

בין המניות הישראליות הנוספות שמעוררות עניין במסחר ניתן למנות את יצרנית פתרונות ה-WiMax אלווריון, ענקית התרופות הגנריות טבע, חברת תוכנות האבטחה צ’קפוינט, יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר ואת יצרנית תוכנות הבילינג אמדוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully