וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בפשיטות רגל באירופה: שיעור שמיטות החוב של חברות שלא בדרגת השקעה צפוי לזנק השנה פי 3 ל-15%

סוכנויות הידיעות

17.4.2009 / 17:48

15% נוספים מהחברות בדרגת זבל ישמטו חובות גם בשנת 2010, כך לפי תחזית סטנדרד אנד פור'ס



חברות אירופיות הצליחו עד כה לחמוק באופן יחסי מגל פשיטות הרגל שהכה במקבילותיהן בארה"ב בעקבות המשבר הפיננסי, אולם כעת צפויה להירשם הסלמה בפשיטות רגל גם באירופה. בשנה שעברה, 34 חברות במערב אירופה שדירוג החוב שלהן אינו בדרגת השקעה לפי דירוג חברת סטנדרד אנד פור'ס (S&P), או כ-4.5% מחברות בדרגת "זבל", לא הצליחו לעמוד בתשלומים הקשורים לחובותיהן. בארה"ב היה השיעור כמעט כפול, 8%.



עם זאת, השנה נרשמה האצה ניכרת בקצב פשיטות הרגל באירופה ביחס לארה"ב. ביום שלישי, עידכנה S&P את תחזית שמיטת החובות למגזר התאגידי באירופה, וכעת צופה כי כמעט 15% מהחברות שלהן דירוג חוב בדרגת זבל עלולות לשמוט חובות השנה, לעומת תחזית קודמת של עד 11% מהחברות. בשנת 2010, עלולות 15% נוספים מהחברות להודיע על שמיטת חובות, העריכה S&P. תחזית החברה לשמיטת חובות של חברות בארה"ב בדרגת זבל ל-12 החודשים שהתחילו באפריל היא כ-14%.



שני גורמים מסבירים את הפער בין שיעורי שמיטת החובות באירופה ובארה"ב. ראשית, ההחמרה במצב כלכלת אירופה פיגרה אחרי ארה"ב, אשר כלכלתה שקעה במיתון כבר בדצמבר 2007 לאחר קריסת שוק המשכנתאות. מנגד, כלכלת גוש היורו נכנסה למיתון רק ברבעון השלישי של שנה שעברה.



הגורם השני שמסביר את היקף שמיטת החובות הגדול יותר בארה"ב לעומת אירופה, טמון בקלות היחסית של ביצוע תהליכי ארגון מחדש בארה"ב. באירופה, לעומת זאת, ההבדלים בנוהלי ארגון מחדש בין בריטניה וברחבי אירופה, הופכים את תהליך הארגון מחדש של חברות אשר להן פעילות במספר מדינות למסובך וממושך יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully