וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בצרפת ידון בתביעה לעצירת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים

נמרוד הלפרן

17.4.2009 / 18:24

התביעה הוגשה נגד חברות אלסטום ו-ויאוליה על ידי ארגון פלסטיני בטענה כי חלק מהפרויקט בשטח כבוש



בית משפט בצרפת החליט שלשום להסכים לדון בתביעה לעצור את פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שהגיש ארגון זכויות אדם צרפתי-פלסטיני. התביעה, שהוגשה נגד שתי חברות צרפתיות, אלסטום ו-ויאוליה, המעורבות בפרויקט הרכבת הקלה, מבוססת על סעיף בחוק הצרפתי המאפשר לבית משפט לבטל הסכמים וחוזים שעליהן חתמו חברות צרפתיות, אשר כרוכים בהפרת החוק הבינלאומי.



בתביעה של האיגוד לסולידריות צרפת-פלסטין (AFPS) נטען כי היות שחלקו של הפרויקט נמצא בשטח מזרח ירושלים, הרי שמדובר בבנייה בשטחים כבושים, ועל כן כרוך בהפרת החוק הבינלאומי.



לאחר הגשת התביעה לפני שנתיים, מיהרו אלסטום ו-ויאוליה להגיב בעתירה שהגישו לבית המשפט בטענה כי אין לו סמכות לפסוק בעניין, וכי טענות התובעים חסרות בסיס. עם זאת, פסק כאמור בית המשפט ביום רביעי כי יש לו סמכות שיפוטית במקרה זה. כעת יתחיל בית המשפט לבחון את טענות התביעה, אלא אם כן שתי החברות הצרפתיות יחליטו לערער על החלטתו. בית המשפט דחה את בקשת ארגון אש"פ להצטרף לרשימת התובעים.



קבוצת סיטי-פס, אשר זכתה בשנת 2002 במכרז להקמת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, כוללת בין השאר את החברות הישראליות פולאר (17.5%) ואשטרום (27.5%) ואת החברות הצרפיות אלסטום (20%) ו-ויאוליה (5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully