וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר מעל 50 דולר לחבית; הזהב השלים שבוע רביעי של ירידות

נמרוד הלפרן

17.4.2009 / 22:30

מחיר הנפט ירד השבוע ב-3.7%; הזהב ירד השבוע ב-1.8% ל-868 דולר לאונקייה



מחיר הנפט נסגר היום בעלייה, מעל לרמה של 50 דולר לחבית, על רקע הערכות כי סימנים ראשונים להתאוששות כל הכלכלה העולמית, עשויים לבשר על גידול בביקוש לאנרגיה. עם זאת, בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט בקרוב ל-4% בעקבות זינוק במלאי הגולמי בארה"ב לשיא של כמעט שני עשורים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 50.33 דולר לחבית, עלייה של 0.7%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי ירד מחיר החוזים ב-3.7% לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח השבוע כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב זינק בשבוע שעבר בשיעור חד מהצפוי לרמה של 366.7 מיליון חביות - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 1990.



הזהב, אשר נחשב למקלט עבור משקיעים בעיתות משבר, השלים ירידה שבועית רביעית ברציפות, על רקע תוצאות כספיות טובות מהצפוי של חברות ברחבי העולם, בהן סיטי, ג'נרל אלקטריק וטושיבה, חיזקו את ההערכות כי שיא של המשבר הכלכלי העולמי כבר חלף. עלייה חדה מהצפוי במדד בטחון הצרכנים בארה"ב החודש, עליה דווח היום, תרמה אף היא לאופטימיות בקרב המשקיעים.



החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 867.9 דולר לאונקייה, ירידה של 1.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי ירד מחיר הזהב ב-1.8% - שבוע רביעי ברציפות של ירידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully