וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א: הראלי יימשך?

נתן שבע

18.4.2009 / 19:45

האווירה החיובית עדיין שולטת בבורסות העולם, האם ת"א תצטרף?. ת"א 25 השלים מאז תחילת השנה עלייה של 21%, מדד הנדל"ן קפץ ב-73%

היציבות שרשמו הבורסות בסוף השבוע עשויה אולי ללמד כי בינתיים האווירה החיובית עוד לא התפוגגה. יחד עם זאת, למשקיעים רבים ברור, כי מימוש רווחים טכני הוא רק שאלה של זמן לאחר הריצה האחרונה - מימוש דה לוקס נוהגים לכנות אותו המשקיעים. בינתיים, העריכו פעילים בשוק המקומי, שבוע המסחר בתל אביב עשוי להיפתח ביציבות יחסית לאחר הזינוקים האחרונים.

קשה היה להאמין שהאווירה השלילית שהייתה בבורסה רק לפני פחות מחודש תתחלף כל כך מהר בעליות שערים חזקות כל כך. מדד ת"א 25 עלה ב-9% באפריל ובסך הכל עלה ב-21% מתחילת 2009, מדד ת"א 100 טיפס ב-9.5% והשלים עלייה של 29% מתחילת השנה. הסיבה המרכזית לעליות - המגמה החיובית בעולם בעקבות אינדיקציות ראשוניות, לפיהן ההידרדרות הכלכלית מתחילה להיבלם.

המניות הקטנות יותר זינקו בשיעורים גבוהים יותר. מדד הנדל"ן הוביל את העליות עם זינוק של 73% מתחילת השנה לאחר שטיפס ב-24.5% מתחילת החודש. מדדי היתר עלו עד 34% החודש ובסך הכל זינקו ב-64% מתחילת 2009. גם אחרי ההתאוששות של מניות הבנקים הרי שמדד הבנקים מפגר אחרי השוק עם תשואה של 20% מתחילת השנה.

וול סטריט הצליחה לסגור שבוע שישי ברציפות של עליות שערים כאשר יום המחסר האחרון נע בין עליות קלות לירידות קלות. מדד הנאסד"ק עלה ביום שישי ב-0.2% ובסך הכל הוסיף 1.2% בשבוע. הדאו ג'ונס טיפס ב-0.1% ועלה ב-0.6% השבוע.

מניית אפריקה ישראל היא אחת האנומליות הגדולות בתקופה האחרונה לאור הזינוק החד שביצעה. רובם מתקשים להסביר מדוע היא עלתה בשיעור חד כל כך - זינוק של 150% ב-9 ימי עליות ובסך כל ב-183% מתחילת השנה. הטריגר היה אמנם מכירת קניון רמת אביב וקניון סביונים אבל כנראה שתאוות הסיכון שחזרה באחרונה, לצד ירידות החדות שחוותה המניה והתאוששות במניות הנדל"ן האחרונות (שבאה גם על רקע ירידה בתשואות איגרות החוב שלהם) הן רק חלק מהסיבות לזינוק שלה.

מניית אורכית תפתח בפער של 8.6% לאחר שזינקה ב-32% ביום חמישי בתל אביב על רקע הערכות כי החברה זכתה בחוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים עם BSNL - ענקית תקשורת מהודו. החברה סירבה להגיב אך מספר אנליסטים העריכו כי אם אכן זכתה החברה בחוזה מדובר בעסקה שהיקפה מספר עשרות מיליוני דולרים בודדים.

במניות הדשנים נרשמו דווקא ירידות בסוף השבוע מה שעשוי אולי להקרין על כי"ל. פוטאש איבדה 0.5% אבל אגריום ומוסאיק ירדו עד 3.9%.

במניות הדואליות הכבדות: טבע תפתח בפער שלילי של 1.7%, פריגו בפער חיובי של 2.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully