וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן מושכת מ-DGRE דיווידנד של 94 מיליון שקל כסיוע בתשלומי אג"ח של 180 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

18.4.2009 / 20:05

אג"ח ג' ו-ד' של דלק נדל"ן נסחרות בתשואות של עד 38.5%



חברת דלק גלובל ריאל אסטייטס (DGRE), המרכזת את פעילות הנדל"ן המניב של דלק נדל"ן בבריטניה וצפון אמריקה, דיווחה בסוף שבוע האחרון בלונדון, כי תחלק ב-5 למאי 2009 לבעלי מניותיה דיווידנד ביניים של 7 פני למניה, בסכום של כ-15.1 מיליון ליש"ט (93.6 מיליון שקל).



דלק גלובל מוחזקת ב-81.5% על ידי דלק בלרון (המוחזקת ב-100% על ידי דלק נדל"ן) וב-3.5% בידי דלק נדל"ן, כך שלמעשה מרבית הדיווידנד יועבר לידי דלק נדל"ן. המועד האחרון לזכאות לקבלת הדיווידנד הינו 29 באפריל 2009. בבריטניה מקובל לחלק דיווידנד סופי הדורש אישור של אסיפה כללית ו/או דיווידנד ביניים שחלוקתו יכולה להתבצע כמעט באופן מיידי. החברה מציינת כי החליטה לעשות כן לאחר שיחות עם הדירקטורים החיצוניים ובעלי מניות המיעוט.



הדיווידנד ישמש את דלק גלובל להחזר הלוואות בעלים לדלק בלרון, ובעיקר יסייע לדלק נדל"ן לפרוע בסוף מאי הקרוב תשלומי קרן וריבית לבעלי אג"ח סדרות ג' (אג"ח להמרה) בהיקף של כ-180 מיליון שקל.



אג"ח ג' של דלק נדל"ן בהיקף של 157.3 מיליון שקל, נסחרות בתשואת זבל של כ-37% , ואג"ח ד' בהיקף של כ-500 מיליון שקל, נסחרות בתשואה של כ-38.5%. מדובר ב-2 הסדרות שאותם ניסתה דלק נדל"ן בתחילת נובמבר 2008 להחליף בסדרה חדשה אחת שהבטוחות אליה יהיו נכסים מניבים בישראל.



דלק נדל"ן ניסתה לבצע מהלך של "תספורת" לאג"ח - דבר שהיה מסב למחזיקי החוב הפסדים של מאות מיליוני שקלים. אולם בשל התנגדות נחרצת של שוק ההון נסוגה מהמהלך תוך פחות מ-24 שעות.



עם פרסום תוצאותיה הכספיות של דלק נדל"ן בסוף חודש שעבר, ציינה החברה כי נכון לתחילת 2009, בקופתה (ברמת הסולו) היו מזומנים ושווי מזומנים של כ-20 מיליון שקל בלבד. אולם לאחר מימושי נכסים שביצעה במהלך חצי שנה האחרונה, בחברות הבנות המוחזקות על ידה ב-100% , כמו דלק נדל"ן נכסים מניבים (ד.נ.נ.מ), דנקנר השקעות ודלק בלרון, ישנם מזומנים בהיקף של כחצי מיליארד שקל.



לפני כמה חודשים דלק נדל"ן, המנוהלת על ידי איליק רוז'נסקי, החליטה למחוק את דלק גלובל מן המסחר בבורסה המשנית בלונדון ה-AIM, ופירסמה הצעת רכש ל-15% ממניותיה שבידי הציבור תמורת 50 פני למניה, ובתמורה כוללת של כ-19.8 מיליון ליש"ט (כ-123 מיליון שקל) שתמומן באמצעות ההלוואה שקיבלה דלק נדל"ן מבנק דיסקונט.



הפיכתה של דלק גלובל לחברה פרטית תאפשר לדלק נדל"ן להשתלט בצורה קלה יותר על קופת המזומנים הדשנה של החברה, המוערכת אחרי חלוקת הדיווידנד הקרובה בכ-40 מיליון ליש"ט. דבר שיסייע לדלק נדל"ן לפרוע את התחייבויותיה לבעלי האג"ח והבנקים בהיקף של למעלה מ-1 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות, כך שסביר להניח כי בהמשך דלק נדל"ן תמשוך ממנה סכומים נוספים. אם לא יקרו שינויים בלתי צפויים, המהלך אמור להסתיים במהלך השבועות הקרובים.



מאז ההנפקה באפריל 2007 לפי מחיר של 200 פני למניה, דלק גלובל לא עמדה בציפיות המשקיעים ואבדה משוויה כ-75%, והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-132.6 מיליון ליש"ט.



דלק נדל"ן תכנס ב-30 באפריל הקרוב אסיפה מיוחדת של בעלי מניותיה בכדי לאשר פעולה של הגדלת הון רשום של מניותיה ב-200 מיליון מניות נוספות. מדובר בפעולה חשבונאית גרידא, שתאפשר לחברה בעתיד לבצע פעולות פיננסיות כמו הקצאת מניות לשותפים חדשים, הנפקת זכויות, הנפקת אג"ח להמרה וכדומה. זאת מבלי שיהיה חסרות לה מניות רשומות בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully