וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ענף הרכב בממשל אובמה חשוד במתן טובות הנאה בשווי מיליוני דולרים

בלומברג

19.4.2009 / 7:03

סטיב ראטנר חשף את החקירה נגדו בפני משרד האוצר, לפני שאובמה נכנס לתפקיד. למרות החשדות, נשיא ארה"ב הביע בו תמיכה



>> נשיא ארה"ב ברק אובמה הביע תמיכה בממונה על הרפורמה בענף הרכב מטעם הממשל, סטיב ראטנר, שחברת ההשקעות הפרטיות שלו לשעבר קשורה לחקירות ממשלתיות ופדרליות לגבי מתן טובות הנאה בסך מיליוני דולרים.



ראטנר, מייסד משותף של קוואדרנגל גרופ בניו יורק, חשף את עניין החקירה בפני משרד האוצר לפני שנכנס אובמה לתפקיד, וסיפר על טובות הנאה שניתנו לכאורה למתווכים בקרן הפנסיה של ניו יורק - כך מסר דובר משרד האוצר שסירב להזדהות.

"הוא לא מואשם בדבר", אמר רוברט גיבס, מזכיר התקשורת של אובמה לכתבים, "וכפי הנראה אינו צפוי לעמוד לדין פלילי או אזרחי בעניין. סטיב היה זה שהעלה בפנינו את נושא החקירה". ראטנר סירב להגיב.



מקורב לחקירה אמר כי החקירה הפדרלית מתמקדת בחלקה בשאלה אם קוואדרנגל, קבוצת קארלייל ומנהלי השקעות אחרים ביצעו ביודעין תשלומים בלתי חוקיים. הרשות לני"ע, שחוקרת עם התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואמו, עדיין אוספת מידע ולא הגיעה למסקנה לגבי כמה חברות השקעה פרטיות וקרנות גידור ידעו ואם הן הולכו שולל, אמר המקור, שסירב להזדהות משום שהחקירה עדיין אינה ציבורית. הרשות לני"ע לא נתנה לראטנר, 56, סימן כלשהו שהוא עומד בפני האשמות אישיות, אמר המקור.



חברת קוואדרנגל וקבוצת קרלייל נמנות עם החברות ששילמו מיליוני דולרים בעמלות מפוקפקות לאנשים שטענו כי סייעו להן לקבל עסקים מקרן הפנסיה של מדינת ניו יורק, הכוללת 122 מיליארד דולר - קרן הפנסיה השלישית במדינה - כך עולה מתביעות של רשות ני"ע נגד אנשים וחברות אחרות בפרשיה זאת. הרגולטור מסר כי התשלומים נעשו ב-2003-2007.



החשדות לפלילים בנוגע לקרן הפנסיה של ניו יורק החלו לצוץ במארס, כשקואמו ורשות ני"ע הגישו תביעות בחשד לפלילים נגד חשב עיריית ניו יורק לשעבר, דיוויד לוגליסי, והיועץ הפוליטי האנק מוריס. בתחילת השבוע שעבר הודה מנהל קרן גידור מדאלאס באשמה בעניין והוגש כתב אישום נוסף נגד אחד המנהיגים הפוליטיים לשעבר בניו יורק. לדברי קואמו, שולמו לפחות 30 מיליון דולר כטובות הנאה.



ראטנר, אשר לפי "וול סטריט ג'ורנל" מופיע בכתב האישום בתור "מנהל בכיר" בקוואדרנגל, עזב את החברה השנה והצטרף למשרד האוצר בתפקיד יועץ בכיר לרפורמה בג'נרל מוטורס ובקרייזלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully