וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות הכפילו שוויים בשלושה וחצי חודשים

שרית מנחם

19.4.2009 / 7:02



>> מניות הפיננסים חתמו את שבוע המסחר המקוצר בעליות מרשימות: ביום חמישי עלתה אקסלנס ב-9%, והיא מסכמת את השבוע עם טיפוס של 16.5%. אנליסט הוסיפה 4.6% בחמישי, ומיום ראשון עלתה ב-10.5%. גם דש איפקס בלטה במסחר עם עלייה של 4.7% וטיפוס של 8.5% מתחילת השבוע.

השבוע החולף, שכלל שלושה ימי מסחר בלבד, ממשיך את הסנטימנט החיובי במניות הפיננסים. מתחילת 2009 נרשמו באנליסט, ליד שוקי הון ואי.בי.אי עליות של יותר מ-120%. דש איפקס הוסיפה בתקופה זו 75%, אקסלנס רשמה תשואה חיובית של 85% ומניית כלל פיננסים הניבה 56% למשקיעים.



העליות שנרשמו באחד העם ובבורסות העולם ישפיעו לטובה על התוצאות שיציגו בתי ההשקעות ברבעון הראשון של 2009, והמשקיעים כבר מתמחרים זאת במחירי המניות בענף: תיקי הנוסטרו, שספגו פגיעה קשה מאוד ב-2008 צפויים לתקן מעט את ההפסדים הכבדים של השנה שחלפה, וגם בענף ניהול הנכסים צפוי שיפור: המשקיעים נרגעו ואת הפיקדונות והקרנות הכספיות מתחילים להחליף מכשירים סולידיים פחות, המתאפיינים בשולי רווח גבוהים יותר.



בנוסף, ברבעון הראשון נרשמה התעוררות גם בשוק ההנפקות: מתחילת 2009 גייס המגזר העסקי מהציבור כ-3.1 מיליארד שקל. נראה שמגמה זו תימשך, כשבתקופה הקרובה מתכננות גם מליסרון, שטראוס, פז, גב ים וכלל תעשיות לצאת לגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully