וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משקיעים ברוסיה?

עמי גינזבורג

19.4.2009 / 7:02

לוליינות פיננסית



>> הדרך הזולה והנוחה להשקעה ברוסיה מיוצגת על ידי תעודת הסל קסם רוסיה, שמנהלת חברת קסם מקבוצת אקסלנס נשואה. קסם רוסיה עוקבת אחר מדד RDXUSD, המורכב מהמניות הגדולות מבחינת שווי השוק והנזילות הנסחרות בשוק המניות ברוסיה. כל המניות במדד הן מניות דואליות, ונסחרות הן בבורסה ברוסיה והן בבורסה בלונדון. המדד מחושב על ידי בורסת לונדון.



החיסרון של קסם רוסיה הוא ההטיה החזקה למניות של חברות אנרגיה רוסיות. משקלן הכולל של ארבע המניות הכבדות במדד - גזפרום, לוקאויל, רוזנפט וסורגוטנפטגז - הוא 70%. דרך אחרת להשקיע ברוסיה מספקות קרנות הנאמנות מיטב רוסיה ויובנק רוסיה ומזרח אירופה. החיסרון של הקרנות הוא דמי הניהול הגבוהים יחסית שהן גובות (2.8%-2.9% משווי הנכסים).

אפיק נוסף להשקעה ברוסיה הוא באמצעות תעודת הסל הזרה (ETF) RSX. תעודה זו מאוזנת יותר מאשר קסם רוסיה. משקלו של סקטור האנרגיה ב-RSX הוא כ-37%, סקטור החומרים התעשייתיים הוא 22% וסקטור התקשורת הוא 13%. דמי הניהול של RSX הם בשיעור של 0.6% בשנה, לעומת 1% שגובה קסם רוסיה.



-



מניות דואליות



מניות שנסחרות במקביל בבורסה המקומית שלהן ובאחת מהבורסות הגדולות במערב. מניות אלה כפופות לחוקי ניירות ערך בבורסות מערביות, ולכן הן מועדפות על ידי משקיעים זרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully