וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגרת ביהמ"ש תוזז כדי שעורכי הדין ילוו את הילדים לבתי הספר

מאת נורית רוט

19.4.2009 / 7:03

מנהל בתי המשפט משה גל יוזם את הזזת פגרת הקיץ בחמישה ימים, ומתכנן שמזכירויות בתי המשפט יעבדו בפגרה עד 13:30



>> האם מועדי פגרת הקיץ של בתי המשפט עומדים להשתנות בקרוב? ממכתב שנשלח על ידי הנהלת בתי המשפט לגורמים שונים - בהם פרקליט המדינה, לשכת עורכי הדין, היועצים המשפטיים למשרד התמ"ת ולמשרד הרווחה - עולה כי מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, יוזם שינוי במועדי הפגרה, כך שפגרת הקיץ תחול מ-21 ביולי עד ל-4 בספטמבר, במקום מ-16 ביולי עד ל-31 באוגוסט.

לדברי עו"ד ברק לייזר מהנהלת בתי המשפט במכתבו מאוגוסט 2008, חפיפת המועד שנקבע לתחילת שנת הלימודים בבתי הספר למועד שנקבע לתחילת שנת המשפט היא בעייתית, שכן מרבית ההורים, הן בקרב ציבור עורכי הדין והן בקרב עובדי מזכירויות בתי המשפט, חפצים ללוות את ילדיהם בימים הראשונים של תחילת הלימודים. חפיפה זו, צוין, גורמת לקושי בתפקוד השוטף של בתי המשפט לרבות בשל ביטול דיונים ודחיית מועדים, ולכן שינוי המועדים עשוי לפתור את הבעיה.



עוד מוצע ביוזמה אותה מוביל גל כי במהלך פגרת הקיץ תפעל מזכירות בתי המשפט במתכונת רגילה, כלומר לא עד השעה 12:00 אלא עד 13:30. לפי עו"ד לייזר, דווקא בפגרת הקיץ נוהגים עורכי הדין להגיש תביעות חדשות שלא הספיקו להגישן במהלך שנת המשפט, ולכן בתקופה זו יש פעילות מוגברת במזכירויות. בשל העומס שנוצר בפגרה, טוען לייזר, נמנעת ממרבית עובדי המזכירויות האפשרות לצאת לחופשה שנתית וזו נדחית לשנת המשפט, דבר שעלול לפגוע בפעילות השוטפת של המזכירויות בשנת המשפט. נועדה לכן ההצעה לפתור בעיה זו.



מאידך, מציע גל כי בימי פגרת חול המועד פסח ופגרת חול המועד סוכות, וכן ביום הזיכרון לחללי צה"ל וביום השואה, המזכירויות יפעלו עד 12:00 ואפשר יהיה להגיש בהן רק בקשות לסעד מיידי או הליכים דחופים אחרים. בדומה, מוצע להחיל מתכונת מצומצמת זו גם בימים האחרונים של פגרת הקיץ, - 20 באוגוסט עד 4 בספטמבר.



בתגובה, ששלח בערב חג הפסח ראש הלשכה עו"ד יורי גיא-רון למנהל בתי המשפט, הוא כותב כי הוועד המרכזי דן בהצעה והחליט כי יש להותיר את מספר ימי הפגרה על כנם (65), באופן הבא: פגרת סוכות 8 ימים, בהתאם להצעה, פגרת הפסח - 10 ימים, מי"ב בניסן עד לכ"א בניסן, ופגרת הקיץ - 47 ימים, החל מ-20 ביולי ועד 4 בספטמבר.



עוד כותב גיא-רון כי הלשכה מתנגדת ליוזמה להפעיל את המזכירויות במהלך ימי הפגרות במתכונת יום שישי.



מדוברות בתי המשפט נמסר: "עמדת לשכת עורכי הדין תבחן בכובד הראש הראוי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully