וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בסלמונלה

אורה קורן

19.4.2009 / 7:02



>> המדע הוכיח את יעילותן של שתי "תרופות סבתא" מובהקות: גרגור במי מלח להקלה על הצטננות ושטיפת ידיים קפדנית לפני האוכל - כך טוען פרופ' ראלף טריפ, המתמחה בווירוסים במכון הווטרינרי של אוניברסיטת ג'ורג'יה.

טריפ מסביר כי מחלות מידבקות עוברות במגע אקראי של הידיים עם הווירוס. חולה שמתעטש מרסס למעשה את החדר בווירוסים ואנחנו אוספים אותם אלינו מבלי שנרגיש. גם הגרגור במי מלח אינו אגדה. לדברי טריפ, המלח הורס את מעטפת הווירוס, ולכן מי מלח טובים לטיפול בזיהומים.



בין הפרויקטים שעליהם עובדים טריפ ועמיתיו נמצאים תרופה לאנתרקס ולסארס ומאמץ מרוכז לבנות את המפה הגנטית של וירוסים שונים. בבוא היום, אם יתברר שהם תוקפים בני אדם, אפשר יהיה לפתח תרופה לנטרולם בתוך שנתיים, לעומת תהליך פיתוח תרופות רגיל שעשוי להימשך כעשר שנים.



טריפ, המתמחה בחיסונים, מקדיש 70% מזמנו לווירוסים שמקורם בחיות ו-30% לפיתוח חיסונים שמשרתים את התעשייה. "מדובר בפרויקט ששווה מיליארדים לחברות המזון", הוא אומר על הפעילות שלו להרחקת ליסטריה וסלמונלה מהמזון שמגיע לשולחננו. לדבריו, העיסוק בפרויקט זה נובע מפניות של חברות מזון שונות, שחושדות בבעיות בריאות כלשהן במוצריהן. מבחינתן, חשוב למגר את הבעיה לפני שהמזון נארז ונשלח. אם הבעיה מתגלה כשהמוצר כבר על המדף, הנזק התדמיתי והכספי שלהן גדול בהרבה.



את טריפ אפשר לפגוש ב"מרכז לבריאות בעלי החיים", אחד ממוסדות המחקר החשובים של את'ן, ג'ורג'יה. מדובר באחד מהמתקנים שעוסקים בחקר מחלות שנושאים בעלי חיים ונהפכות למגיפה כשבני אדם נדבקים בהן, כדוגמת שפעת העופות. ואולם שם המוסד מטעה. אחרי הכל, מדובר במקום שבו מדביקים בעלי חיים בריאים במחלות עד שהם מתים. במקום מופעלת מערכת ביטחון קפדנית לפי דרישת הרשויות הפדרליות, למקרה שפעיל טרור ינסה לגנוב מהמכון חיידקים ונגיפים לשימוש כטרור ביולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully