וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לוחץ על האוצר: הפחתת מסים עד הקיץ

מוטי בסוק

19.4.2009 / 7:55

זאת, בנוסף לתוכנית שכבר קיימת כיום. חלק מבכירי האוצר מתנגדים לתוכנית: "משבר הגבייה העכשווי אינו מאפשר קיצוץ". גם פישר הביע בעבר התנגדות

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על משרד האוצר לגבש בהקדם תוכנית רב-שנתית להפחתת מס ההכנסה ומס החברות. אמש התכנסה צמרת האוצר לישיבה מיוחדת, חריגה, שבה דנה בתוכנית הרב-שנתית. הדיונים יימשכו היום.

שאיפתו של נתניהו היא כי השלב הראשון בתוכנית יוצג ויופעל מיד לאחר אישור תקציב המדינה ל-2009 ו-2010 בממשלה ובכנסת, כלומר כבר באוגוסט או בספטמבר. ראש הממשלה, הנושא גם בתואר שר-על כלכלי, רואה בתוכנית הרב-שנתית את אחת מתוכניות הדגל הכלכליות שלו וגם קיום הבטחה שנתן לבוחרים במערכת הבחירות.

כיום פועלת במשק תוכנית חמש-שנתית למסים, שהחלה ב-2006 ואמורה להסתיים ב-2010. גם תוכנית זו גובשה באוצר בדחיפת נתניהו, בתקופת כהונתו כשר אוצר. התוכנית החדשה היא המשך לתוכנית זו, וגם היא אמורה להיות חמש-שנתית. נוכח הנפילה הגדולה בגביית המסים, הצפויה גם בשנה הבאה, הפחתות המסים ב-2009 וב-2010 יהיו מינוריות, ויגדלו וילכו בשנים הבאות.

חלק מבכירי האוצר מתנגדים להפחתת מסים, בטענה כי משבר הגבייה העכשווי אינו מאפשר זאת. גם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, טען באחרונה כמה פעמים כי אין להפחית מסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully