וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו: הדיון על החלפת זיו ארך 3 דקות

שרון שפורר

19.4.2009 / 8:02

דו"ח הבדיקה של המפקח על הבנקים: עובדה זו ואחרות מעלים דאגה לגבי אופן התנהלות הבנק

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, צפוי לפרסם בימים הקרובים, את דו"ח הבדיקה על התנהלות בנק הפועלים בפרשת התפטרות המנכ"ל צבי זיו ומינויו החפוז של ציון קינן, המשמש כמנהל החטיבה העסקית בבנק.

השלמת דו"ח הבדיקה התעכבה כנראה בשל חג הפסח, שבו יצאו לחופשה עובדי בנק ישראל, ובהם אנשי הפיקוח על הבנקים. אך לפי הערכות של אנשי הפיקוח, הדו"ח אכן יתפרסם - והוא צפוי לכלול מסקנות קשות לגבי התנהלות הבנק בפרשה.

בסוף מרץ, יום לפני פרסום הדו"חות הכספיים של בנק הפועלים, הודיע מנכ"ל הבנק, צבי זיו, על התפטרותו. על פי דף שצורף לדו"חות הכספיים בעניין זה, נראה היה כי ההתפטרות היתה בלתי צפויה. כבר באותו היום הודיע הבנק על מינוי ציון קינן למחליפו של זיו, עם עזיבתו המתוכננת במחצית השנייה של 2009.
ממידע שהגיע לבנק ישראל עולה כי הדיון בדירקטוריון הבנק על עזיבתו של זיו ומינויו של קינן במקומו ארך שתי דקות ו-50 שניות בלבד. עובדה זו ואחרות שעלו במסגרת הבדיקה מעוררים דאגה בפיקוח על הבנקים לגבי אופן התנהלות הבנק.

כמה ימים לאחר מכן שלח המפקח על הבנקים מכתב חריג בחומרתו ליו"ר הבנק, דני דנקנר. חזקיהו דרש מדנקנר לעצור את המינוי לאלתר, עד שבפיקוח יסיימו לבדוק את הנושא.

חזקיהו היה מוטרד מאופן קבלת ההחלטה הזריזה לגבי מינויו של קינן, מבלי שהתקיים דיון הולם בהקמתה של ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל. עוד הוטרדו בפיקוח על הבנקים מכך שההודעה על התפטרות זיו היתה מפתיעה - ונומקה בחילוקי דעות עם יו"ר הדירקטוריון, מבלי שניתן פירוט לטיב חילוקי הדעות ולשאלה אם הם נדונו בדירקטוריון. בהמשך נכנסה גם רשות ני"ע לתמונה, לאחר שתישאלה את זיו לגבי התפטרותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully