וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד - התמהיל המומלץ באפיק המט"חי: כ-50% בדולר, כ-25% ביורו וכ-25% דולר ניו- זילנדי, אוסטרלי או קנדי

TheMarker

19.4.2009 / 11:21

בשבוע החולף התחזק הדולר בשיעור של כחצי אחוז לעומת השקל על רקע התחזקותו בעולם בשל שיפור מסוים בנתוני המאקרו בארה"ב, אם כי הנתונים במהותם ממשיכים להיות חלשים



הדולר יוסיף להתחזק מול השקל על רקע השיפור היחסי בנתוני המקרו בארה"ב, כך מעריכים היום כלכלני יחידת המחקר של בנק אגוד בסקירת המקרו השבועית של הבנק. בשבוע החולף התחזק הדולר בשיעור של כחצי אחוז לעומת השקל על רקע התחזקותו בעולם בשל שיפור מסוים בנתוני המאקרו בארה"ב, אם כי הנתונים במהותם ממשיכים להיות חלשים.



ביום רביעי התפרסם מדד המחירים לצרכן של חודש מארס בארה"ב אשר ירד בשיעור של 0.1% לעומת חודש פברואר בהתאם לציפיות אנליסטים. לעומת חודש מארס 2008 ירד מדד המחירים לצרכן בשיעור של 0.4%. מדד הליבה עלה ב-0.2% לעומת פברואר כאשר הצפי עמד על עלייה של 0.1% במדד הליבה. לעומת חודש מארס אשתקד עלה מדד הליבה בשיעור של 1.8%. בחודש מארס ירדו מחירי האנרגיה ב-3% ומחירי המזון ב-0.1%.



מדד האמפר סטייט העוקב אחרי הפעילות הכלכלית בניו יורק נחלש שוב בחודש אפריל אם כי בקצב איטי יותר מחודש מארס ונמוך מהצפי בשוק. המדד עמד על מינוס 14.7 נקודות באפריל לעומת מינוס 38.2 נקודות במארס. קריאה מתחת לאפס משמעותה שהפעילות הכלכלית מאטה.



ביום רביעי פורסם גם ספר הבז' של הפדרל ריזרב אשר ממנו עולה התמונה של האטה בקצב ההידרדרות של הכלכלה האמריקאית. מהדו"ח עולה כי 5 מתוך 12 המחוזות דיווחו על התמתנות בקצב הנסיגה הכלכלית באזוריהם. מהספר עולה כי כמעט כל רכיבי הכלכלה האמריקאית הציגו נסיגה.



הייצור התעשייתי נחלש, המכירות הקמעונאיות קירטעו, שוק הדיור המשיך להיות חלש והבנקים דיווחו על כשלים. אך הסוכנות הלאומית של הקבלנים בארה"ב הודיעה אתמול כי מדד בונים הבתים עלה ל-14 נקודות באפריל לעומת צפי לעליה לרמה של 10 נקודות כאשר בחודש קודם עמד על 9 נקודות.



לדברי האנליסטים "נקודת התמיכה הקרובה עומדת על רמת 4.13 שקלים לדולר ונקודת ההתנגדות הקרובה 4.20 שקלים לדולר". בבנק אגוד ממשיכים להמליץ למשקיעים פרטיים על נתח של 15% משווי התיק באפיק המט"חי. התמהיל המומלץ הוא כ-50% בדולר, כ-25% ביורו וכ-25% במטבעות אחרים: דולר ניו- זילנדי ודולר אוסטרלי, דולר קנדי, פרנק שוויצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully