וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן-אלדובי: "גם אם העליות כרגע הינן רק תיקון רגעי, חבל יהיה לא לנצל אותן ולצמצם את נזקי 2008"

TheMarker

19.4.2009 / 12:47

הדרך הטובה ביותר עבור המשקיע שאין ביכולתו להיצמד כל היום למחשב, היא להיחשף לשוק דרך קרנות נאמנות גמישות



"אין ספק שאנו בעיצומו של ראלי בשווקים, אבל צריך לזכור שמבחינת התפתחויות מאקרו כלכליות אין אינדיקציות לשיפור מהותי בכלכלות העולם, ובטח לא באינדיקטורים הכלכליים בישראל", כך לטענת דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות נאמנות. ארה"ב, אשר הובילה את העולם למיתון, טרם פתרה את הבעיות שהובילו למצב הנוכחי. הלמן מציין כי המגזר הפיננסי עדיין בקשיים אמיתיים. "מחנק האשראי עדיין ממשי בארה"ב ובועת האג"ח טרם נוטרלה", לפי הלמן. גם לאחר רכישות יומיות מסיביות של הנגיד האמריקני, העקום עדיין תלול והתשואה לפדיון של אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים נסחרת סביב הרמות של לפני הכרזת התוכנית.



הלמן מוסיף כי, "גם אם העליות כרגע הינן רק תיקון רגעי, חבל יהיה לא לנצל אותן ולצמצם את נזקי 2008. הבעיה טמונה בכך שבנוגע למידע המצוי בידינו היום, אין אפשרות לדעת מתי העליות הנוכחיות ייפסקו. לכן, הדרך הטובה ביותר עבור המשקיע שאין ביכולתו להיצמד כל היום למסך המחשב, זה להיחשף לשוק דרך קרנות נאמנות גמישות".



קרנות נאמנות גמישות מאפשרות גמישות בהשקעות, כך שלמנהל הקרן יש יכולת לקבל החלטה עד כמה להיחשף לשוק בכל רגע נתון. לרוב, מנהלי הקרנות האלו מחזיקים חשיפה גבוהה למניות, אך הם לא חייבים לנהוג כך (בניגוד לקרן מנייתית). למנהל הקרן יש את הכלים המקצועיים ואת הזמן במשך היום לקבל את ההחלטה - עד כמה להיחשף לשוק ובאיזה אופן. "כאשר בוחרים מנהל השקעות, התשואה חשובה מאוד אך לא פחות חשוב היא רמת הסיכון הגלומה בניהול התיק. לשם כך, יש לבחון לא רק את התשואה מתחילת השנה, כי גם את מדד השארפ מתחילת השנה של מנהלי הקרנות. זאת בכדי לבחון מי נותן את 'התמורה הגבוהה ביותר (התשואה) בעד האגרה (סטיית התקן)'", כך לפי הלמן.



חודש אפריל מתאפיין בחגיגת אביב ירוקה, כאשר המעו"ף עלה בכ-9% ומדד תל אביב 100 בכ-9.4%. בנוסף לכך, מדד הבנקים, אשר סבל בארץ ללא סיבה מהסנטימנט השלילי של המגזר בחו"ל, זינק מתחילת אפריל בשיעור של כ-20%. גם מדד הנדל"ן זינק בשיעור של כ-25%.



ההבדל בין שני המדדים, לפי הלמן, הוא שבעוד כלל מניות הבנקים תרמו לעליית המדד מתחילת החודש, במדד הנדל"ן האחראית הכמעט עיקרית לעליות היא מניית אפריקה. המניה מהווה 15% מהמדד וזינקה בשיעור של 131% (תרומה של 19.6% למדד הנדל"ן). לדברי הלמן, "המסקנה המתבקשת לגבי מדד הנדל"ן 15 היא כבדהו וחשדהו. יש לזכור כי מדד זה מורכב בעיקר מחברות שעיקר פעילותן בארה"ב ובאירופה, מדינות עם משבר אמיתי בענף הנדל"ן".



גם בחודש אפריל, למרות התערבותו של בנק ישראל, עקום התשואה ממשיך להיות תלול. האג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות ירדו מתחילת החודש בשיעור של 2%-4%, ואילו האג"ח הצמודות מדד ירדו בשיעור של כ-1%. לאור זאת, בהלמן אלדובי מאשררים את המלצתם הקודמת על שמירת תיק בעל מח"מ בינוני-קצר המוחזק ברובו באג"ח ממשלתיות, וממשיכים להמליץ על חשיפת יתר לאפיק הצמוד. "בהחלט ניתן 'לתבל' את התיק באג"ח חברות חזק, כגון בנקים, חברות אחזקה וחברות אנטי מחזוריות (לדוגמא מענף המזון והתקשורת), אשר המרווחים שלהן מול אג"ח ממשלתיות מצדיקים את הסיכון הנמוך הכרוך בהן", כך לפי הכלכלנים בהלמן אלדובי.



מדד מרץ, אשר עלה ב-0.5%, הפתיע את מרבית השוק ורק חידד את הנקודה שלמשקיע השמרן אין מה לחפש בשנת 2009 בקרן כספית וגם לא בקרן שקלית קצרה. למעשה, מדד מרץ מחק כמחצית מהתשואה השנתית הצפויה בקרן שקלית קצרה. "להערכתנו, הגיעה העת לקרנות האג"ח הכללי. קרן אג"ח כללי מאפשרת לחוסך באפיק הסולידי לגוון את התיק עם אג"ח צמוד, ומאפשרת חופש פעולה למנהל הקרן לנצל הזדמנויות לאורך עקום התשואות בכדי למקסם רווחים. ישנו מגוון רחב של קרנות אג"ח כלליות עם שיעורי חשיפה שונים, מומלץ להיעזר גם באתר הרשות ני"ע בכדי לבדוק את רמת החשיפה לאג"ח בסיכון גבוה, המוחזק בקרנות הללו", מסכם הלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully