וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לוחץ על נתניהו: בטל מינויו של יעקב גנות למנכ"ל משרד התחבורה

אבי בר-אלי

19.4.2009 / 13:01

בכירי המשרד מבקשים להשאיר את גנות במשרד הפנים לשם השלמת הרפורמות במנהל האוכלוסין



התפתחות דרמטית סביב מינויו של רג"נ (בדימוס) יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה הבא. ל-TheMarker נודע כי בימים האחרונים מפעיל משרד האוצר מכבש לחצים במטרה לעצור את המינוי.



בסוף השבוע פנו בכירי האוצר, בראשות שר האוצר, יובל שטייניץ, אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לבטל את המינוי, ולהשאיר את גנות בתפקידו כראש מינהל האוכלוסין במשרד הפנים. לטענת גורמים באוצר, נתפש גנות כדמות הביצועית היחידה שתוכל לקדם את הרפורמות מרחיקות הלכת המתוכננות במדיניות ההגירה לישראל ובבקרת הגבולות - וכי עזיבתו תהווה מכת מוות לקידומן.



גנות, מפקד משמר הגבול לשעבר ונציב שירות בתי הסוהר, מונה בסוף השבוע לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה, בתום כהונה בת שנתיים כראש מינהל האוכלוסין. מלשכת שר התחבורה הנכנס, ישראל כץ, נמסר כי גנות נבחר בשל הרקע הביצועי העשיר בו הוא נושא ומשום יכולתו להניע תהליכים מורכבים הנדרשים בעת זו בענף התחבורה.



גנות (60), בעל עיטור המופת, זוכה בשנת 94' מעבירות שוחד ומרמה בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו בעת ששירת כמפקד מחוז צפון של המשטרה. לאחר מכן, עבר גנות לפקד על מג"ב, מונה לראש מנהלת ההגירה הראשון – ולפני כשנתיים הסיר מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה בעקבות הביקורת הציבורית שהוטחה נגד המינוי על אף זיכויו. גנות יחליף בתפקיד את גדעון סיטרמן, אשר ימשיך לפי שעה לשמש כיועץ מיוחד לשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully