וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: "שיכון ובינוי נהנית ממיצוב עסקי חזק, חשיפה נמוכה לשוק הנדל"ן למגורים בחו"ל ואיתנות פיננסית טובה"

TheMarker

19.4.2009 / 15:43

האנליסטים בבית ההשקעות מעניקים המלצת "קנייה" למניה, במחיר יעד של 6.1 שקל



בכלל פיננסים מאמינים כי שיכון ובינוי מצויה בעמדה מצוינת למינוף תקציבי העתק הצפויים לזרום לשוק התשתיות במשק בשנים הקרובות, כחלק ממאמצי הממשלה להילחם במשבר. "החברה נהנית ממיצוב עסקי חזק, חשיפה נמוכה לשוק הנדל"ן למגורים בחו"ל, איתנות פיננסית טובה, ידע רב ערך בתחום הזכיינות וכן תמחור אטרקטיווי", כך לפי האנליסט אבירן רביבו מכלל פיננסים. כל הגורמים הללו מובילים את האנליסטים בכלל פיננסים להעניק המלצת "קנייה" למניה, במחיר יעד של 6.1 שקלים. המניה נסחרת כעת בשער של 3.8 שקלים.

בכלל פיננסים מאמינים כי מגזר התשתיות יעמוד בהצלחה בסערה. מגזר התשתיות נתפס בעולם ובישראל כמנוע ליציאה מהמשבר בצל ההאטה הגלובאלית החריפה. למרות ההאטה הצפויה בטווח הקצר והירידה בצבר, רביבו מעריך כי בתקציבים הממשלתיים המיועדים לתחום (תוכנית ההאצה בישראל כוללת תוספת של 5 מיליארד שקל לתשתיות ב-2009), קיימת הזדמנות אמיתית לשיכון ובינוי לנצל את מעמדה בשוק לצמיחה גם בתקופה הנוכחית.



בכלל פיננסים גם מציינים את הפוטנציאל הגבוה של החברה בתחום הזכיינות. הניסיון והידע שצברה החברה עם פרויקט "דרך ארץ" יכול להתברר כנכס יקר ערך בשנים הקרובות, ולהציב אותה בנקודת זינוק מצוינת להרחבת הפעילות. כיום מתמודדת החברה על מספר מגה פרויקטים בתחום.



שוקי הכסף מאותתים על הפשרה, כך טוענים בכלל פיננסים. "מחנק האשראי העולמי מגלה סימני הקלה. מרווחי האשראי במגמת צמצום וכסף גדול נדחף לאפיקי השקעה חלופיים לאור התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים", לפי רביבו. בכלל פיננסים מאמינים כי כסף מוסדי ימצא את ההשקעות במיזמי תשתית מגובי ממשלות (BOT ,PFI וכיוצא בזה) כיעד אטרקטיבי להשקעה, ויקל על החברה להתרחב בפעילויות בתחום ובעתיד אף לממש אחזקתה בנכסים אלו.



בכלל פיננסים מתייחסים לחשיפה הגבוהה לשוק הנדל"ן המקומי כגורם מייצב. "איש לא מאמין ברצינות כי שוק הנדל"ן המקומי יחמוק מפגיעה בשנה הקרובה, עם העמקתו של המשבר הריאלי בישראל", לטענת רביבו. עם זאת, בכלל פיננסים מאמינים כי גם כאן תתגלה עמידות גבוהה יותר למשבר. לשיכון ובינוי פרויקטים במיקומים אטרקטיביים והיא איננה צפויה לפגיעה משמעותית.



לפי רביבו, מיקוד עסקי והצפת ערכים חבויים הם האתגר המרכזי לשנים הקרובות. בכלל פיננסים מאמינים כי המשקיעים מצפים מהחברה להמשיך ולמקד את עסקיה בתחומים בהם היא נהנית מיתרונות יחסיים מובהקים: תשתיות, זכיינות ונדל"ן מקומי. "במצב הנוכחי, החברה מורכבת יתר על המידה, מבוזרת מדי ורחוקה מלייצר תשואה מספקת על ההון הכלכלי", לטענת רביבו. פישוט מבנה החברה, התמקדות בליבת העסקים והצפת הערך החבוי בקרקעות בשיכון עובדים - הם האתגרים המרכזיים העומדים בפני הנהלת החברה.



בכלל פיננסים מציינים גם את התמחור האטרקטיווי. גם סט של הנחות שמרניות לגבי שיכון ובינוי מותיר את שוויה הכלכלי של החברה גבוה מעל השווי בשוק, כך מעריכים בכלל פיננסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully