וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אורזים את מנחם בן וארץ נהדרת ומכניסים 600 מליון שקל בשנה

אורן מג'ר

19.4.2009 / 15:58

מאחורי הקלעים של הזכיינית קשת - מכונת הרייטינג המשומנת שאורזת מחדש את התרבות הישראלית


מי שרוצה להבין את סוד ההצלחה של קשת - מכונת הטלוויזיה המשומנת - מוזמן לצפות במהומה שמתחוללת מאז רכשה קשת 44% מערוץ המוזיקה (ערוץ 24) והשיקה אותו מחדש בהשקעה של 10 מליון שקל. תוך זמן קצר החלה קשת ליישם את שיטות העבודה האגרסיוויות שלה לקידומו, עד שכמעט לא ניתן להכיר את הערוץ המנומנם שסבל מרייטינג נמוך וצבר חובות.

כחלק מההשקה המחודשת הוקם אולפן שקוף בנמל תל אביב ובו התייצבו כוכבי הריאליטי של קשת, לצד מיטב אומנים שהופיעו בו בפני קהל חי וכמובן בפני צופי הערוץ, שממוצע הצופים בו ביום הראשון של ההשקה הגיע ל-1.1 אחוז רייטינג - שיא שלא הושג בערוץ מיום הקמתו בשנת 2003. הגידול במספר הצופים הושג בין השאר בשל קידומו הבולט במסגרת שידורי קשת בערוץ 2 עתיר הרייטינג, שהיה כה אינטנסיווי עד שהרשות השנייה הודיעה כי תבדוק את הפעילות המשותפת.

גם ארגוני היוצרים, המוחים על הקיצוץ בהפקות המקור בטלוויזיה המסחרית, זיהו את הפוטנציאל לקבל יחסי ציבור בשידור חי, ועוד בחינם: בסוף מרץ הם התקבצו סביב האולפן חמושים בשלטים, וחלקם אף טיפסו עליו. באותה עת שודרה ממנו תוכנית בהנחיית שפרה קורנפלד (מנצחת העונה הראשונה של האח הגדול) וקובי אריאלי, שאף התייחסו להפגנה סביבם.

מי שמכיר את קשת לא ממש מופתע מאירועים אלו: הוויכוח אם קשת היא הדבר הטוב שקרה לתעשיית הטלוויזיה או שורש כל רע מתנהל עכשיו בעוצמה רגשית שלא זכורה זה שנים. אבל בין שמשתייכים למחנה זה או אחר, על דבר אחד אין ויכוח: קשת היא ארגון מוביל שמשפיע על כל התעשייה. התוכניות שלה - כמו "האח הגדול", "ארץ נהדרת" או "כוכב נולד" - הפכו ללהיטי רייטינג וחדרו בעוצמה גם לשיח הציבורי.

קשת, בהובלת המנכ"ל אבי ניר, מראה כבר שנים לתעשייה שלמה כיצד עושים טלוויזיה מנצחת, כיצד עוברים מתוכנית לתוכנית, מפרסומת לפרסומת, ועתה גם ממדיום למדיום. אחת מהשיטות של קשת היא להקיף את הצופה בתכנים שלה בכל ערוץ אפשרי: "אבי ניר, מנכ"ל קשת, הבין את מגבלות הכסף ומנסה לשאוב אותו מכל עטין אפשרי, על ידי התאמת התוכן לעטינים אלו", אומר מפיק בתעשייה.

מה סוד ההצלחה של קשת - האם אבי ניר הוא סוד ההצלחה שלה, או שמה זה ה-DNA של קשת?

כדי לגלות את התשובה לכך כתב מגזין TheMarker יצא לשטח, השתתף בישיבות, ראה מצגות, שוטטת במסדרונות וניסה לגלות את הסוד. הכתבה המלאה מתפרסמת בגיליון אפריל של מגזין TheMarker

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully