וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הקרנות במחצית אפריל: שבעה ימי מסחר וגיוס של כ-1.2 מיליארד שקל

הדס גליקו

19.4.2009 / 15:58

צמיחה גבוהה זו של תעשיית הקרנות מיוחסת לדברי האנליסטים במיטב "לגיוס כספים של כ-1.2 מיליארד שקל ועליית ערך נכסי הקרנות של כ-700 מיליון שקל תודות לתשואה חיובית משוקללת של 0.7%"



מנתוני השבועיים הראשונים של חודש אפריל מעריכים היום כלכלני מיטב, כי תעשיית הקרנות גייסה כ-1.2 מיליארד שקל, בעיקר בקרנות האג"ח השקלי, צמוד המדד והקונצרני, על רקע הפדיונות הנמשכים בקרנות הכספיות.



על אף העובדה שעד כה התקיימו רק שבעה ימי מסחר בבורסה תעשיית הקרנות צמחה בשבועיים הראשונים של חודש אפריל בכ-1.9 מיליארד שקל. צמיחה גבוהה זו של תעשיית הקרנות מיוחסת לדברי האנליסטים "לגיוס כספים של כ-1.2 מיליארד שקל ועליית ערך נכסי הקרנות של כ-700 מיליון שקל תודות לתשואה חיובית משוקללת של 0.7%".



האפיקים הבולטים שגייסו בתקופה זו הם קרנות האג"ח לסוגיו: הקרנות השקליות גייסו כ-700 מליון שקל, קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-690 מליון שקל ואילו קרנות אג"ח חברות ואג"ח כללי גייסו כ-550 מליון שקל.



לדברי האנליסטים "הקרנות הכספיות, שסובלות מסנטימנט שלילי, על-רקע הריבית הנמוכה בפיקדונות והתשואה הנמוכה במק"מים, פדו בתקופה זו לא פחות מ-850 מליון שקל". בנטרול הקרנות הכספיות, גייסה תעשיית הקרנות המסורתית מעט יותר מ-2 מיליארד שקל.



סך נכסי הקרנות בתעשייה גדל בכ-2.7 מיליארד שקל, מתוכם 600 מיליון שקל נזקפים לגיוסים נטו ו-2.1 מיליארד שקל לעליית ערך נכסי הקרנות. סך הנכסים המנוהלים היום בתעשיית הקרנות הסתכם בכ-109.1 מיליארד שקל.



הקרנות הכספיות השקליות המשיכו לפדות בקצב גבוה יותר מאשר בחודש קודם וסיכמו את חודש מארס עם פדיונות של כ-3.0 מיליארד שקל. סך נכסיהן של הקרנות הכספיות השקליות עומד נכון לסוף מארס על 27.5 מיליארד שקל המהווים ירידה של 9% נוספים מסך נכסיהן מחודש פברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully