וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית ב-8 מיליון שקל נגד לאומי: מעקל חשבונות בנק של זכאים להבטחת הכנסה - בניגוד לדין

הילה רז

19.4.2009 / 18:16

התובע: הפיצוי הוא כנגד שכירת עו"ד להסרת העיקולים הלא חוקיים שבוצעו לכ-5,200 לקוחות



בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 8 מיליון שקל נגד בנק לאומי הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת התובע הייצוגי, יוסי ויינברג (ויין), הבנק נוהג לקיים צווי עיקול על חשבונות הבנק של לקוחותיו, הזכאים לגמלת הבטחת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי, בשל חובות לצדדים שלישיים או חובות לביטוח הלאומי עצמו - שנותן את הבטחת ההכנסה.



התובע מציין כי הטלת העיקולים על חשבונות בנק של זכאים להבטחת הכנסה על קצבת הבטחת ההכנסה היא פסולה ומנוגדת לחוק הבטחת הכנסה. לטענתו, הבנק דבק בדרכו הפסולה והלא חוקית ומיישם כנגד לקוחותיו - המשתייכים לקבוצת מקבלי קצבת הבטחת הכנסה - מדיניות בניגוד לדין. בכך נטען כי הבנק מונע משיכת כספים מחשבונות הבנק של הזכאים תוך גרימת חסרון כיס ועגמת נפש לאזרחים הנמצאים בשוליה החברתיים והכלכליים של ישראל.



התובע, שהוכר על ידי הביטוח הלאומי כנכה ברמה של 75%, מעריך כי ללאומי נתח שוק של כ-10% מהמקרים בהם חשבון הבנק של זכאי הביטוח הלאומי הוגבל. לטענתו, כ-5,200 זכאים נאלצו להתמודד עם עיקול שלא כדין בשל חובם השנה. הטלת עיקול על החשבון מצריכה מעורבות של עורך דין, ותשלום שכר טרחתו. בהתחשב בהוצאות הזכאים לשכר טרחת עו"ד מעמיד התובע את תביעתו על 8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully