וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: הגירעון ענק; אני בספק אם כדאי להוריד השנה מסים

TheMarker

19.4.2009 / 20:25

פישר בראיון לערוץ 2: צריך לקדם את תוכנית גושן ולעזור לטייקון - אם נצטרך



"המצב במשק הריאלי ימשיך להידרדר לכמה חודשים לפני שנראה התאוששות. עד כאן ההתאוששות היא רק בצד הפיננסי". כך אמר הערב נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בראיון בחדשות ערוץ 2. "אנחנו מקווים לצאת מהמיתון לקראת סוף השנה. הצפי הוא שנתחיל לראות את תחילת הצמיחה עד סוף השנה".



בהתייחס לתוכנית ראש הממשלה נתניהו להוריד מסים, אמר הנגיד: "כבר הורדנו מסים בתחילת השנה הזו ויש לנו גירעון גדול בתקציב. הממשלה צריכה לגייס כסף. נצטרך להיות בטוחים שנוכל לגייס לפני שנמשיך להוריד מסים. אנחנו צריכים לחכות לתקציב. בשלב זה הגירעון נאמד בכ-6%. זה ענק. אני בספק אם כדאי להוריד מסים השנה".



לשאלת המגישה, יונית לוי, אם הוא תומך בהצלת טייקון אם יקרוס, ענה פישר: "אי אפשר לענות לכל שאלה היפוטתית. יש אפשרות שטייקון יקרוס. בדקנו את העניין. אם זה חברה אחת או שתיים נוכל להתמודד עם זה. אנחנו צריכים להתקדם עם תוכנית גושן כדי לעזור לחברות אם נצטרך". הנגיד הוסיף כי אינו מצפה שבנק בישראל ייכשל ויפשוט רגל.



לשאלת הכתבת קרן מרציאנו כיצד מתכוונים בבנק ישראל להתמודד עם חילופי המנכ"ל בבנק הפועלים, השיב פישר: "אנחנו בדיונים עם בנק הפועלים ובתהליך של הכנת דו"ח על בחירת המועמד למנכ"ל. כשזה יהיה מוכן נוכל לדבר עם הפועלים באופן יותר עמוק".



מרציאנו הוסיפה ושאלה על חוק בנק ישראל שהתכוון הנגיד להעביר עם מינויו "אני הגעתי עם הבטחות מצד ראש הממשלה אריאל שרון ושר האוצר נתניהו, שהם מתכוונים להעביר חוק בנק ישראל. זה לא קרה וזה חבל. זה לא חוק שנועד להיות נוח לבנק ישראל, אלא חוק טוב למדינת ישראל. זה ישים את הבנק, שעובד היום לפי חוק בן 55 שנה, בתוך מסגרת חדשה ומתאימה יותר למאה ה-21 ולכל ההתפתחויות שהיו בבנקים מרכזיים, מאז שבנק ישראל התחיל לפעול ב-1954".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully