וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ בהסכמה: שכרם של המנהלים הבכירים בכללית יופחת ב-5%

רוני לינדר-גנץ

19.4.2009 / 20:38

הקופה נקלעה לאחרונה לגירעון של כ-800 מיליון שקל ומגבשת תכנית התייעלות הכוללת פיטורי 3,000 עובדים



קיצוצי שכר ראשונים בכללית: שכרם של כ-50 המנהלים הבכירים בשירותי בריאות כללית יקוצץ ב-5% החל בחודש הבא. הקיצוץ, שהתקבל בהסכמה, כולל את המנכ"ל אלי דפס עצמו, הסמנכ"לים, מנהלי המחוזות, מנהלי בתי החולים של הקופה, היועץ המשפטי, מנהל כללית מושלם ועוד.



עם זאת, יצוין כי לא מדובר בקיצוץ של 5% בשכרם הנוכחי של המנהלים אלא בביטול עדכון השכר השנתי בגובה המדד (3.8%) שאמור להינתן למנהלים והפחתה בדמי הבראה ושי לחג. בנוסף, הקיצוץ מוגבל לשנת 2009 בלבד וייבחן מחדש בתחילת 2010.



בנוסף החליטה הנהלת הכללית על ביטול עדכון השכר השנתי של כמאה עובדים בחוזים אישיים בקופה שהיו אמורים לקבל בחודש הבא, כמדי שנה, עדכון בגובה המדד (3.8%).



הקיצוצים מגיעים על רקע הגירעון הכספי האדיר אליו נקלעה הקופה מאז תחילת השנה, שעומד להסתכם בקרוב ל-800 מיליון שקל עד סוף 2009. הגירעון נגרם כתוצאה משורה של גורמים, ובראשם פסק בוררות הרופאים בו נקבעה תוספת שכר של 24.2% לשכרם של אלפי הרופאים בקופה, הסכם האחיות, העלאת מחיר יום אשפוז ועוד.



בעקבות גירעון קשה זה מגבשת הקופה בימים אלה תוכנית הבראה הכוללת בין השאר פיטורי 3,000 עובדים זמניים, הקפאת תקנים, פיטורי 120 עובדי מטה והנהלה, ביטול פתיחתן של מחלקות ורכש ציוד ועוד. נכון לעכשיו, תוכנית הפיטורים הוקפאה עד לסיום משא ומתן בין ועד העובדים להנהלה בתיווך ההסתדרות.



במכתב ששיגר דפס לקבוצת המנהלים אשר הגיע לידי TheMarker הוא מציין כי הכללית נמצאת "במצב קשה במיוחד" המחייב "אחריות ודוגמא אישית" על ידי הפחתת השכר. "בטוחני כי נוכח מצב המשק, ונוכח מצבה של הכללית, יתקבל על ידכם צעד זה כצעד מתבקש ומתחייב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully