וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל ארקל לייצור מוצרי פלסטיק לתעשיית הרכב שבבעלות קיבוץ בית זרע נסגר כתוצאה מירידה בהזמנות

עמירם כהן

19.4.2009 / 20:49

ארקל תעשיות פלסטיק שבשליטת קיבוץ בית זרע בעמק הירדן המספק 80% ממוצריו לתעשיית הרכב הוכרז חדל פירעון



מפעל נוסף שקרס לאחרונה בשל התמוטטות תעשיית הרכב העולמית הוא "ארקל תעשיות פלסטיק" שבשליטת קיבוץ בית זרע בעמק הירדן המספק 80% ממוצריו לתעשיית הרכב. המפעל נמצא בקשיים מזה חודשים רבים והוכרז חדל פירעון.



בשלושת החודשים האחרונים נוהל בידי נאמנן שמינה לו בית המשפט. לאחרונה הצליחו הנאמנים למכור את המפעל עבור הנושים לחברת "רביב" שבבעלות קיבוץ רביבים, העוסקת גם היא ביצור מוצרים לתעשיית הרכב.



מנתונים שפורסמו במקומון התנועה הקיבוצית "ידיעות הקיבוץ", הבנקים (מזרחי טפחות, הבינלאומי ולאומי) יקבלו במכירה 75% מהחוב שחב להם המפעל המסתכם ב-35 מיליון שקל. הנושים בעדיפות ראשונה, בעיקר עובדים, יקבלו את מרבית התחייבויותיהם - כ-85 אלף שקל לעובד - ואילו הנושים הלא מובטחים (ספקים שונים) יקבלו 23% בלבד מחובם.



בשליטת קיבוץ בית זרע מפעל פלסטיק נוסף "ארקל תעשיות סינון", שלא נפגע מהמשבר וממשיך להזרים לקיבוץ הכנסות. שני המפעלים מעסיקים כ-100 עובדים. לא ניתן היה לקבל אישור לנתונים הללו.



במסגרת הלחצים שהפעילו הבנקים על הקיבוץ, בטענה כי הוא ערב לחובות המפעל, נושא המצוי במחלוקת בין הצדדים, הודע בנק מזרחי טפחות כי בכוונתו לבטל את כרטיסי האשראי שהנפיק לחברים. הקיבוץ בצעד נגדי העביר את חשבונותיו לבנק לאומי והמליץ לחבריו לרכוש כרטיסי אשראי "לאומי קארד".



בשל המשבר, הקפיא הקיבוץ באופן חלקי את פיקדונות החברים בקופת הקיבוץ הנאמדים בכמה מיליוני שקלים והוא ישחרר אותן בהדרגה בהתאם למצב הכלכלי של הקיבוץ. בנק לאומי מצידו הודיע כי יאפשר לחברים שרכשו כרטיסי אשראי "לאומי קארד" מסגרת אשראי של עד 3,000 שקל (מינוס).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully