וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול הרכישות של צים מקשה על המספנה הגדולה בטייוואן: CSBC תושבת מפעילות למשך 20 חודשים

אשר שכטר

19.4.2009 / 21:02

עובדי CSBC חוששים כי בעקבות ביטול ההזמנות של צים לרכישת שש אוניות תיאלץ החברה להודיע על פיטורים


CSBC, יצרנית הספינות הגדולה בטייוואן, תושבת מפעילות במשך 20 חודשים לאחר שחברת הספנות הישראלית צים ביטלה חוזה לרכישת שש אוניות מכולה מהחברה, כך דיווח העיתון הטייוואני "ליברטי טיימס".

לפי הדיווח, ביטול הרכישה של צים עשוי להשפיע גם על חוזים קיימים של החברה עם לקוחות מקומיים בטייוואן. מאות עובדים במספנה מתכננים לבקר במטה החברה בימים הקרובים בשל החשש כי ביטול ההזמנות יוביל לפיטורים. נשיא החברה, לי צ'י-צ'נג, קרא עם זאת לעובדים לא להיבהל ואמר כי למרות ביטול ההזמנות עדיין תהיה לחברה מספיק עבודה. לי הוסיף כי למרות ביטול ההזמנות של צים מנהלת החברה מגעים עם לקוחות פוטנציאליים בנוגע להזמנות חדשות. סגן נשיא החברה, ואנג קו-סואן, אמר כי הוא מבין את חששותיהם של העובדים, אך הדגיש כי "מצבנו לא גרוע כל כך" וכי החברה עשויה להשתתף בפרויקטים ממשלתיים.

ב-2008 רשמה CSBC הכנסות של 36.65 מיליארד דולר טייוואני (1.05 מיליארד דולר) ורווח של 846 מיליון דולר טייוואני, וייצרה 16 ספינות. השנה, מסר לי, צפויה החברה לייצר 14-15 ספינות.

צים, מקבוצת , ביטלה החודש חוזה לרכישת שש אוניות מכולה מ-CSBC תמורת 220.4 מיליון דולר. האוניות, בנפח 1,700 מכולות כל אחת, היו אמורות להימסר לחברה ב-2010. CSBC צפויה לחלט את דמי הפיקדון שהפקידה צים בעבור מימוש החוזה בגובה 10% מסך העסקה ולדרוש פיצוי נוסף.

צים מצויה בחצי השנה האחרונה במצוקה פיננסית כבדה עקב הירידה בהיקפי השינוע הימי כתוצאה מן המשבר העולמי, אשר גרם לצניחה בדמי ההובלה, עודף היצע בענף הספנות ומחנק אשראי המקשה על מיחזור החובות.

ברבעון של 2008 רשמה החברה הפסד של 199 מיליון דולר וסגרה את השנה בהפסד נקי של 332 מיליון דולר כתוצאה מתנודתיות מחירי הדלק וצניחה בדמי ההובלה הימיים.

תוכנית ההצטיידות של צים עד 2012 כוללת עסקות לבנייה ואספקה של 23 אוניות בשווי כולל של 3.2 מיליארד דולר. זאת כאשר כבר השנה אמורה צים לקבל ממספנות סמסונג בדרום קוריאה תשע אוניות מטען שאותן הזמינה ב-2007 בעלות כוללת של 1.16 מיליארד דולר, ולשאת ב-50% מעלות העסקה בעת מסירת האוניות. יו"ר החברה ובעלי החברה לישראל, עידן עופר, אמר החודש כי מתוך 23 אוניות שהזמינה החברה במסגרת תוכנית ההצטיידות שלה לשנים 2009-2012 נותרו רק 10-12 אוניות, לאחר שביטלה או דחתה חלק גדול מההזמנות והשביתה מספר קווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully