וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיקי ההשקעה המוצלחים ביותר בעשור האחרון: דירה להשקעה בשרון ואיגרות חוב ממשלתיות

מאת יובל מעוז

20.4.2009 / 7:11

דירות מגורים הניבו תשואה של עד 98%; השקעה באג"ח ממשלתיות הניבה 63%



>> איזה אפיק השקעה הניב את התשואה הגבוהה ביותר בעשור האחרון? מבדיקה של ארבעה אפיקי השקעה - איגרות חוב ממשלתיות, מניות באמצעות מדד ת"א 100, דירה להשקעה והשקעה בדולר - עולה כי השקעה ברכישת דירת מגורים בשרון, בירושלים או בתל אביב הניבה את התשואה הגבוהה ביותר. ההשוואה בין התשואות באפיקי ההשקעה השונים נעשתה על פני תקופה של תשע שנים, מתחילת 2000 ועד לסוף 2008.



מהבדיקה, שבוצעה על ידי חברת ההשקעות אמריקה ישראל, לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון, עולה כי מי שרכש דירה קטנה להשקעה באזור השרון קיבל תשואה כוללת - שכר דירה בנוסף לעליית ערך הנכס - של 98%, בירושלים 66%, בתל אביב 63% ובגוש דן 53%. השקעה במסלול סולידי של איגרות חוב ממשלתיות הניבה תשואה של 63%. השקעה באפיק מנייתי באמצעות מדד ת"א 100 השיגה תשואה של 14%, והשקעה בדולר הניבה תשואה שלילית של 8%.

בבסיס ניתוח התשואות עמדו כמה הנחות: בהשקעה בניירות ערך - מדד ת"א 100 ומדד אג"ח ממשלתיות - הובא בחשבון תשלום מס רווחי הון בשיעור ממוצע המשקף את שיעור המס בכל אחת מהשנים הנבדקות (המס הוטל החל ב-2003). בהשקעה בניירות ערך הובאו בחשבון תשלומים נלווים בעת רכישת הניירות או מכירתם.



בהשקעה בדירת מגורים הובא בחשבון פטור מתשלום מס שבח, מאחר שמדובר בהשקעה לתקופה העולה על ארבע שנים, וכן הובא בחשבון פטור ממס על דמי השכירות החודשיים, מאחר שאינם מגיעים לתקרה המותרת על פי החוק. התשואה מהשקעה בדירת מגורים כוללת דמי שכירות מהשכרתה למשך התקופה הנבדקת ורווחי הון בעת מכירתה. כמו כן, בתחשיב התשואה הובאו בחשבון תשלומי מס רכישה, הוצאות נלוות ברכישת הדירה וכן הובאה הפחתה של כחודש בדמי השכירות לכל שנה (בגין השכרת הדירה מחדש או תיקונים שונים).



שמשון הראל, מנכ"ל משותף באמריקה ישראל, אומר כי "השקעה בדירה מוכיחה את עצמה כסולידית ביחס למניה שהיא ספקולטיווית, וייתכנו בה תשע שנים טובות ואחת רעה שיכולה למחוק את התשואה. ההשקעה בדירה מוכיחה לאורך שנים כי ערכה והתשואה עליה לא ירדו באחוזים וברמות שבהם ירד שווי מניות לאורך אותה תקופה, ולאורך משברים שונים בעבר.



"גם ירושלים רשמה תשואה גבוהה, 66%", הוסיף הראל, "בשל מיעוט הפרויקטים, ריבוי האוכלוסין והביקושים של תושבי חוץ שאיפיינו אותה, לפחות עד למשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully