וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של גרינסטון לא מרשים לשרם להוציא כסף מהחברה

מאת אתי אפללו ויובל מעוז

20.4.2009 / 7:11

בעלי איגרות החוב של גרינסטון שבשליטת שרם פודים גרופ לא מסכימים שהחברה תרכוש מבעלי השליטה את מניות EER ומתנגדים שהיא תבצע רכישה עצמית של מניות



>> בעלי איגרות החוב של חברת גרינסטון מנסים למנוע מבעלי השליטה בחברה, יצחק שרם ויאיר פודים, להוציא ממנה כסף. בעלי האג"ח שחוששים שעסקות ששרם ופודים מנסים לבצע ירוקנו את החברה ולא יאפשרו לה לעמוד בהתחייבויות כלפי בעלי האג"ח.



גרינסטון מוחזקת בשיעור של 46% על ידי לידר, הנשלטת על ידי שרם פודים גרופ. אתמול נודע כי בעלי האג"ח מתנגדים לרכישה עצמית של מניות שמתכוונת גרינסטון לבצע. הסיבה להתנגדותם, לטענתם, היא שיש חשש שגרינסטון לא תעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח במועד פירעונן הסופי ב-2011.

בעלי האג"ח שלחו ביום חמישי שחלף מכתב לגרינסטון ולנאמן על סדרת האג"ח, כלל פיננסים, באמצעות בא כוחם, עו"ד גיא גיסין, וביקשו מהם למשוך את הבקשה לביצוע רכישה עצמית של מניות.



במארס הגישה גרינסטון, חברה בת של לידר אחזקות מקבוצת שרם פודים, בקשה לבית המשפט לאשר לה לבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של 10 מיליון שקל. רכישה עצמית של מניות שקולה למעשה לחלוקת דיווידנד. כדי לחלק דיווידנד (או לבצע רכישת מניות עצמית) חברה צריכה שיהיו לה עודפי רווח הניתנים לחלוקה, וכמו כן עליה לעמוד בפירעון התחייבויותיה. אם אין לחברה רווחים הניתנים לחלוקה, היא יכולה לפנות לבית משפט כדי שיאשר לה לבצע חלוקת דיווידנד, אם היא עומדת בהתחייבויותיה.



אתמול היה המועד האחרון להתנגדות שיכולים להציג גופים שונים לרכישה העצמית של המניות.



בעלי האג"ח של גרינסטון קיימו אסיפת בעלי אג"ח ביום חמישי שחלף, על רקע כוונת גרינסטון לבצע עסקת בעלי עניין ולרכוש את מלוא האחזקות בחברת EER מחברות אחרות בקבוצת שרם פודים תמורת 51 מיליון שקל. לטענת בעלי האג"ח, רכישת האחזקות ב-EER תוביל למצב שבו לגרינסטון לא יהיה די כסף כדי לפרוע את האג"ח ב-2011. על כן הם מתנגדים לרכישה העצמית של המניות, שתוציא אף היא כסף מהחברה.



גרינסטון פירסמה בסוף השבוע החולף את המצגת שערכה בפני בעלי האג"ח, שבה מפורטים התזרימים להשבת האג"ח, וכמו כן היא ציינה כי יש נתונים נוספים שלא נכללו במצגת ושמשפיעים על התזרים של החברה, כמו רכישה עצמית של אג"ח ומימוש נדל"ן מניב.



נאמן סדרת האג"ח, כלל פיננסים, הודיע לחברה אתמול כי דרישת בעלי האג"ח היא שהחברה תשמור סכום של 7.5 מיליון שקל בפיקדון אצל הנאמן, וסכום זה ישמש לפירעון האג"ח. ואולם מכיוון שגרינסטון מתנגדת לדרישה זו, בעלי האג"ח, מצידם, מתנגדים לרכישה העצמית של המניות.



בנוסף, גרינסטון הודיעה כי היא דוחה את מועד האסיפה הכללית לאישור עסקת רכישת EER מחברות בקבוצת שרם פודים למועד בלתי ידוע במהלך מאי. החברה עשתה זאת כמה שעות לאחר שאחד מבעלי המניות בה הגיש בקשה להוציא צו מניעה נגד קיום האסיפה.



EER היא מיזם שהוקם לפני כתשע שנים לפיתוח וייזום טכנולוגיה חדשנית לסילוק פסולת. העסקה שמבקשת גרינסטון לבצע היא רכישה של 12.28% ממניות EER משרם פודים גרופ ומשרם פודים טכנולוגיות תמורת 51.5 מיליון שקל. סכום זה משקף ל-EER שווי של כ-420 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully