וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה להיות דירקטור? למד משפטים

טלי חרותי-סובר

20.4.2009 / 7:11

מי יושב בדירקטוריונים שלנו



>> באחרונה פירסמה רשות החברות, זו הפעם הראשונה, נתונים סטטיסטיים ששופכים אור על מצב הדירקטורים והדירקטוריונים בחברות ממשלתיות.



מדו"ח 2008 עולה כי רוב השרים לא טרחו להגיע למלוא מכסת מינויי הדירקטורים בחברות שתחת פיקוחם. משרד הביטחון, שמקבל את התואר מצטיין, אייש רק 76% מהמשרות, ואחריו משרדי השיכון (74%) והתחבורה (73%).

מספר המינויים הנמוך ביותר נרשם במשרד התיירות (רק 56% מהמשרות הפתוחות), כשלפניו נמצא משרד החינוך (63%). מבט קצר על השכלת הדירקטורים מגלה כי לחלק נכבד תואר ראשון (54%), אך גם תואר שני ושלישי (41%). 5% מבין הדירקטורים אינם בעל תואר אקדמי כלל.



התפלגות תחומי השכלה מגלה כי לרוב הדירקטורים השכלה משפטית (25%) או כלכלית (23%). השאר מתפלגים בין חשבונאות, מינהל עסקים, הנדסה ומדעים מדויקים. השכלתם של 23% מהדירקטורים מוגדרת כ"אחרת".



משרד השיכון בולט באופן משמעותי במספר המשפטנים שהוא מחזיק בדירקטוריונים של חברותיו. במשרד התמ"ת קיים שוויון בין המשפטנים והכלכלנים, ובאוצר רב מספר הכלכלנים על המשפטנים.



בשורה טובה לנשים: בניגוד לחברות ציבוריות שאינן ממשלתיות, תופסות נשים 40% מכלל הדירקטורים. הדרך לשוויון, לפחות בתחום זה, קצרה.



דיונים ועצות למנהלים ולעובדים בקהילת ניהול וקריירה ב-TheMarker Cafe:



http://nihul.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully