וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפיסטים ישראלים ייפגשו עם נציגי מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק

מאת מעיין כהן

20.4.2009 / 7:11

עשר חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום האינטרנט ייצאו היום לסיור בעמק הסיליקון. בלשכת הסחר קליפורניה-ישראל, המארגנת את הסיור זו השנה השלישית, מודים כי השנה היה קשה יותר לתאם את הביקור, אך מפגינים אופטימיות זהירה. המטרה: לפתוח דלתות ולחלק כרטיסי ביקור



>> עשר חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום האינטרנט יחלו היום סיור בעמק הסיליקון, במסגרת IsraelWebTour המתקיים זו השנה השלישית, ביוזמת לשכת הסחר ישראל-קליפורניה. נציגי החברות ייפגשו עם נציגי קרנות הון סיכון וענקיות אינטרנט ובהן מיקרוסופט, גוגל ופייסבוק.

בשנה שעברה התקיים הסיור על רקע הצעת הרכישה של יאהו על ידי מיקרוסופט. העמק געש, והחששות ממיתון עתידי - אם היו כאלה - לא הורגשו. האווירה היתה אופטימית, ועל רקע הגידול המאסיווי של פייסבוק, ווב 2.0 עדיין היתה מילת באז לוהטת.



"השנה האווירה שונה לחלוטין", אומרת שולי גלילי, מנהלת לשכת הסחר ישראל-קליפורניה. "זו סביבה שונה גם מבחינת החברות הגדולות המצויות במצב לא ידוע, וגם מבחינת תעשיית ההון סיכון המתכווצת. הערך שאנחנו יכולים להביא הוא בקשרים שלנו עם התעשייה המקומית".



לדברי גלילי, "המשקיעים פעילים, אבל אין לנו ציפיות גבוהות". את השפעת המצב ניתן לראות בירידה במספר החברות שהגישו מועמדות להשתתף בסיור וגם בקושי לרתום את החברות הגדולות, אומרת גלילי. "התהליך הוא הרבה יותר קשה מבעבר. ארך יותר זמן למצוא את האנשים הנכונים ולסגור דברים. רבות מהחברות נמצאות בפני פיטורים, אבל החברות הגדולות יודעות שהן לא יכולות להפנות את הגב לחברות סטארט-אפ המחפשות שיתופי פעולה", אמרה.



לדברי גלילי, גם הקריטריונים לבחירת חברות הסטארט-אפ שישתתפו בסיור השתנו, ואחד מהם הוא גיוס ראשוני מקרן הון סיכון. "לא רצינו חברות שמצבן לא ידוע או שלא ברור אם הן עדיין יתקיימו עוד חודשיים", הסבירה גלילי. "בשנה שעברה היו חברות בשלב מוקדם מאוד, וזו היתה הזדמנות מצוינת לפגוש משקיעים ואנג'לים. השנה חיפשנו חברות קצת יותר מבוססות. שיש להן מוצר ושהן מ תרכזות בעיקר בפיתוח ושיווק ומחפשות שיתופי פעולה".



גלילי ביקשה להבהיר כי "אנחנו לא מדברים על אקזיט וגם לא על השקעות, אלא על חשיפה לאנשים הנכונים בגוגל, מיקרוסופט, לינקד-אין, פייסבוק ויאהו. כדי שכשהשוק יתעורר בשנה הבאה - יהיו להם יחסים מבוססים".



עם החברות שהשתתפו בסיור ב-2007 נמנות חברות שנמכרו בינתיים, בהן ידע שנמכרה ל-AOL, פוקסי טיונז שנמכרה ליאהו. היו גם חברות שערכו גיוסים גדולים, בהן פיקסיה ומיי-הרטיג'.



בסיור ב-2008 השתתפו PlyMedia שנבחרה לסטארט-אפ המבטיח של TheMarker ומיקרוסופט ל-2008; ספורטינגו, שנרכשה על ידי אתר מכירות כרטיסים בריטי; דלבר, שנמכרה לסירס וכן חברות כמו אינוביד, 5min ו-blogTV הממשיכות בפעילות.



לעומתן, חברות אחדות נסגרו, כמו ג'רניז. אחדים מהמשתתפים בשנה שעברה, שלא מעוניינים להיחשף, אומרים כי למסע לא היה ערך מוסף מבחינתם.



"מדובר בהיכרות שטחית עם החברות הפועלות בסיליקון ואלי", אומר אחד מהם. "אין היכרות מעמיקה עם קרנות הון סיכון, וגם למצגת המרכזית באו בעלי אינטרסים כמו עורכי דין, נציגי בנקים וסוכני תיווך, ופחות גורמים לשיתופי פעולה או להשקעות".



לעומת זאת גיא בנדוב, ממייסדי ג'רניז שנסגרה, סבור כי למסע היתה תרומה רבה למשתתפים: "החברות קיבלו גישה ישירה להבנה של מה שקורה בעמק הסיליקון מבחינת פיתוח עסקי ומשקיעים, שלפעמים לוקח שנים להבין אותם לעומק". לדבריו, "האווירה כעת בעמק הסיליקון היא של תיקון. אני חושב שכעת זה זמן מצוין לפתח את הקשרים. לא צריך לבוא עם ציפיות מוגזמות. במקרה הטוב הסיור יכול להיות תחילתו של תהליך".



ישראל ווב טור 2009 - עשר חברות הסטארט-אפ המשתתפות בסיור



Conduit



www.conduit.com



פתרונות סינדיקציה לבעלי אתרים, המאפשרים חיבור ישיר עם המבקרים



ContextIn



www.contextin.com



אלגוריתם סמנטי רב-לשוני, שנועד לשפר ביצועים של פרסומות



EyeView Digital



www.eyeviewdigital.com



פתרונות מדיה עשירה לאתרים, בהם קריאיטיב של סרטוני וידיאו, ייעוץ וסטטיסטיקות



Footbo



www.footbo.com



פלטפורמה חברתית לאוהדי כדורגל מרחבי העולם



SemantiNet



www.headup.com



תוסף לדפדפן המציג לגולש באמצעות טכנולוגיות סמנטיות תוכן רלוונטי נוסף



SundaySky



www.sundaysky.com



טכנולוגיה ליצירת סרטוני וידיאו דינאמיים מותאמים אישית



Superfish



www.superfish.com



טכנולוגיה לזיהוי אובייקטים בתמונה, במטרה לאפשר חיפוש ויזואלי באינטרנט



SweetIM



www.sweetim.com



כלי לשדרוג תוכנות מסרים מיידיים, רשתות חברתיות ומיילים באנימציות ומשחקים



Triond



www.triond.com



שירות המציע ליוצרי תוכן, מקצועיים או חובבים, להפיץ, לתרגם ולפרסם את התוכן



WorkLight



www.myworklight.com



פתרונות מאובטחים לארגונים המעוניינים לעשות שימוש בכלי ווב 2.0

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully