וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יוצא ליו-טיוב מסוזן בויל?

גדי להב

20.4.2009 / 7:11

יו-טיוב דחף קדימה במלוא הכוח את הכוכבת החדשה ואפורת השיער, ופירסם אותה ברחבי העולם. מה היא יכולה לתת לו בתמורה?



>> כדי לסכם את השבוע האחרון באינטרנט צריך שתי מלים בלבד: סוזן בויל. הבתולה הסקוטית נהפכה בן לילה לסלבריטי בהתהוות. את מה שיו-טיוב העניק לבויל קל להבין: תהילת עולם, וגם הכנסה צפויה של מיליונים. אבל מה סוזן בויל נתנה ליו-טיוב? תהילת עולם כבר יש לו בלעדיה, והכנסות - נכון לעכשיו, היא תרוויח מהסיפור הרבה יותר. מה שנכון ליו-טיוב נכון לכל האתרים החברתיים: השימוש בהם רק גדל והלך, אבל מה שווה חברה בלי מודל עסקי ב-2009? יו-טיוב, פייסבוק וטוויטר רחוקות עדיין מרווחיות, וגם מייספייס הרווחית מציגה שורה תחתונה רחוקה מזו של גוגל. המצב הזה גורם להן לחפש מקורות הכנסה יצירתיים.

יו-טיוב השיקה השבוע שני מדורים לתוכן מופק ברמה גבוהה: אחד לסרטים והשני לתוכניות טלוויזיה, כאשר בשניהם יוצגו סדרות וסרטים ידועים. המטרה: להיאבק בעלייתו של הולו, האתר של אן.בי.סי ופוקס, שמציג סדרות מופקות (של שתי הרשתות). הקהל של יו-טיוב גדול פי כמה מזה של הולו, אבל התוכן בהולו קורץ למפרסמים הרבה יותר מתוכן הגולשים של יו-טיוב. הפרסומות בערוצים החדשים יופיעו, כמו בטלוויזיה, בתוך קטעי הווידיאו עצמם.



כשבועיים קודם לכן, עלה ביו-טיוב סרטון שקרא לגולשים לתרום כסף לקרן צדקה המסייעת באספקת מים נקיים לתושבים בעולם השלישי. החידוש היה שעל גבי הסרטון הולבש לינק שדרכו ניתן היה להגיע לאתר הצדקה ולתרום כסף. הקליפ הועלה לדף הבית של יו-טיוב וביום אחד גויסו תרומות בסך 10,000 דולר.



במקביל, מייספייס העלתה לפני כחודש סדרת ריאליטי אינטרנטית: "מתחתנים במייספייס". גולשי האתר יבחרו זוג אחד, מבין הזוגות שיציעו את מועמדותם. לאחר שייבחר הזוג - הגולשים יקבעו בהצבעה על כל פרט ופרט בחתונתם: היכן היא תיערך, איזה אוכל יוגש ואיך תיראה מסיבת הרווקים. בסופו של דבר יועלו במייספייס 13 פרקים ערוכים של הסדרה בזה אחר זה. מלבד פרסום, מקור ההכנסה הוא חסות שנותן אתר The Knot, שמציע לגולשים שירותים לארגון חתונות.



שלושת הניסיונות האלו מאמצים מודלים קיימים בענף מוכר וידוע - הטלוויזיה. הלינקים של יו-טיוב בסרטון ההתרמה לא שונים בהרבה מפרסום שמופיע על גבי מסך הטלוויזיה במהלך שידורי ספורט, או בערוץ הקניות. לגבי מדורי סדרות הטלוויזיה והסרטים - גם התוכן וגם המודל העסקי באים ישירות מהטלוויזיה, ויו-טיוב נהפך למעשה לערוץ הפצה נוסף. המקרה של מייספייס אפילו ברור יותר - מדובר בריאליטי שהיה בשקט יכול לעלות בכל ערוץ טלוויזיה, כולל מודל התוכן השיווקי.



האם הניסיונות האלה יצליחו? לא בטוח בכלל. הסרטון ביו-טיוב גייס 10,000 דולר - סכום לא גבוה במיוחד אם לוקחים בחשבון שהוא היה תקוע בדף הבית של אתר הווידיאו הגדול בעולם במשך יום שלם. לדף הסדרה של מייספיייס נרשמו בתוך שלושה שבועות 304 מעריצים בלבד, שהשאירו 16 תגובות - מנת התגובות היומית של כל בלוגר ממוצע.



מייספייס ויו-טיוב הם אתרי בידור. הפנייה למודל הפרסום הטלוויזיוני מתבקשת. שתי החברות רואות את עצמן כאלטרנטיווה לכוהנת הבידור, הטלוויזיה. השאלה היא רק אם גם הגולשים רואים אותן כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully