וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל "ארקל" שבבעלות קיבוץ בית זרע קרס

מאת עמירם כהן

20.4.2009 / 7:11

יצרנית מוצרי הפלסטיק לענף הרכב הכריזה על חדלות פירעון עקב ירידה בהזמנות. מזרחי-טפחות הודיע כי יבטל כרטיסי האשראי לחברי הקיבוץ



>> ארקל תעשיות פלסטיק, שבשליטת קיבוץ בית זרע בעמק הירדן המספק 80% ממוצריו לתעשיית הרכב, קרס לאחרונה בשל התמוטטות ענף הרכב העולמי. המפעל נמצא בקשיים זה חודשים והכריז על חדלות פירעון.

בשלושת החודשים האחרונים נוהל המפעל על ידי נאמן שמינה לו בית המשפט. באחרונה הצליחו הנאמנים למכור את המפעל עבור הנושים לחברת רביב, שבבעלות קיבוץ רביבים, העוסקת גם היא בייצור מוצרים לענף הרכב. מנתונים שפורסמו במקומון התנועה הקיבוצית "ידיעות הקיבוץ", הבנקים - מזרחי-טפחות, הבינלאומי ולאומי - יקבלו במכירה 75% מהחוב שחב להם המפעל המסתכם ב-35 מיליון שקל. הנושים בעדיפות ראשונה, בעיקר עובדים, יקבלו את מרבית התחייבויותיהם, כ-85 אלף שקל לעובד, ואילו הנושים הלא מובטחים יקבלו 23% בלבד מחובם.



בשליטת קיבוץ בית זרע מפעל פלסטיק נוסף ארקל תעשיות סינון, שלא נפגע מהמשבר וממשיך להזרים לקיבוץ הכנסות. שני המפעלים מעסיקים כ-100 עובדים. לא ניתן היה לקבל אישור לנתונים אלו.



במסגרת הלחצים שהפעילו הבנקים על הקיבוץ, בטענה כי הוא ערב לחובות המפעל, הודיע בנק מזרחי-טפחות כי יבטל את כרטיסי האשראי שהנפיק לחברים. הקיבוץ, בצעד נגדי, העביר את חשבונותיו לבנק לאומי והמליץ לחבריו לרכוש כרטיסי אשראי "לאומי קארד". בשל המשבר, הקפיא הקיבוץ באופן חלקי את פיקדונות החברים בקופת הקיבוץ הנאמדים בכמה מיליוני שקלים והוא ישחרר אותם בהדרגה בהתאם למצב הכלכלי של הקיבוץ. בנק לאומי מצדו הודיע כי יאפשר לחברים שרכשו כרטיסי אשראי "לאומי קארד" מסגרת אשראי של עד 3,000 שקל מינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully