וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 מיליארד שקל חסרים בדו"ח

מוטי בסוק

20.4.2009 / 7:11

דו"ח פגום



>> בנק ישראל חשף אתמול במסיבת עיתונאים רבת משתתפים שנערכה בירושלים את הפרסום השנתי החשוב והיוקרתי ביותר שלו. ואולם, לא ברור איך הבנק המרכזי מרשה לעצמו לפרסם מדי שנה דין וחשבון שכזה על מצב המשק - המתיימר לספק ניתוח מקיף ואיכותי - בלי להתייחס כמעט כלל לתקציב הביטחון ולהשלכותיו על כלכלת ישראל.

בהפרזה ניתן לומר כי תקציב הביטחון הוא תקציב המדינה. שהרי לאחר שנקבע כמה כסף יינתן לביטחון, קרוב ל-50 מיליארד שקל ב-2008, ולאחר שידוע היקף החובות של מדינת ישראל - מחלקים את מה שנשאר בין כל משרדי הממשלה האחרים.



שלא בהפרזה ניתן לומר כי תקציב הביטחון הוא רבע מתקציב מדינת ישראל, ללא החזר חובות. מכיוון שזהו התקציב הגדול ביותר בין כל תקציבי הממשלה, גודלו משליך על תקציבי כל משרדי הממשלה האחרים. מי שמתעלם מתקציב הביטחון בדו"ח השנתי שלו על כלכלת ישראל מגיש דו"ח חלקי, פגום וחסר.



הטענה כי תקציב הביטחון הוא תקציב סודי, חסוי, אינה נכונה. מבקר המדינה מגיש מדי שנה דו"ח על הישגי מערכת הביטחון ומחדליה. מערכת הביטחון משתפת אתו פעולה. וכן, מערכת הביטחון מוציאה בשנים האחרונות דו"ח מפורט וידידותי על התקציבים הלא מסווגים (האזרחיים) בתקציב הביטחון. מדובר בסכום בהחלט לא זניח, 10.4 מיליארד שקל, גדול יותר מתקציבי רוב המשרדים הממשלתיים.



התקציב הלא מסווג של מערכת הביטחון מתייחס לנושאים שדו"ח בנק ישראל כן צריך לעסוק בהם. גם בנושאים המסווגים אין כל סיבה מדוע חטיבת המחקר בבנק ישראל - אם היא רוצה למלא את תפקידה ושליחותה - לא תטפל בלי לגלות סודות מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully