וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למיליון

אורלי יקואל

20.4.2009 / 8:58

מאקרו-בלוגינג



>> אין ספק כי האפליקציה הטרנדית ביותר ברשת כיום היא טוויטר. בחודשים האחרונים האתר מראה צמיחה במספר המשתמשים שכמוה כנראה לא נראתה עד היום. דו"ח נילסן ממארס מצביע על עלייה של כ-1,382% במספר המשתמשים - מ-475 אלף ל-9 מיליון - וכל זה בתוך שנה.

למשתמשים הוותיקים בטוויטר, הנתון הזה לא מפתיע. אנשים שמשתמשים בטוויטר יותר משנה יודעים שברגע שמתחילים עם זה - קצת קשה להפסיק. השאלה הרווחת בקרב המשתמשים היא: למה זה כדאי לי, ולמה לעזאזל זה צריך לעניין מישהו מה אני עושה עכשיו? שלא לדבר על הקושי שיש להם כשמדובר בשיתוף משהו מהחיים הפרטיים שלהם.



אבל מי שמשתמש בטוויטר יודע שהשד, בעצם, לא כל-כך נורא והכל נמצא תחת שליטת המשתמש. למעשה, השד הוא דווקא נחמד. טוויטר מאפשר לכל אדם לעדכן ולהתעדכן במה שמעניין אותו. יש סבירות גבוהה שאם לא תעדכנו את החשבון שלכם על בסיס קבוע - מספר האנשים שיעקבו אחר העדכונים שלכם יהיה נמוך. אם תרגישו קצת יותר בנוח לשתף, הקהילה סביבכם תגדל - וכך גם הצורך לעדכן אותה במה שקורה. זה די דומה למה שקורה בבלוגים: כשקוראים אותך ומגיבים - יש הרגשה וצורך לכתוב עוד מתוך הכרה שאתה מעניין.



אז מה בעצם גרם לטוויטר להתרחב באופן כל-כך מהיר? המספר הגבוה של סלבריטאים שהצטרפו לשירות בחודש וחצי האחרונים יכולים לבדם לקבץ סביבם קהילה של מיליונים, וזה מה שהם עושים. ייאמר לזכותם שחלק גדול מהם עושה את זה באופן החביב ביותר, ומנסה לתקשר בדרך אמיתית עם האנשים שעוקבים אחרים. עם זאת, נראה שהם עצמם מופתעים מהנגישות והישירות שטוויטר מביא עמו - כי מי בעצם לא רוצה עוד חשיפה (בייחוד כשמדובר במישהו שכל-כך רגיל אליה)?



עד לפני זמן קצר, רשימת האנשים הכי פופולריים בטוויטר הכילה בעיקר בלוגרים ואושיות אינטרנט מעניינות, שלא עברו את רף ה-500 אלף החברים. כיום, באותה רשימה, אפשר למצוא כבר את כל הסלבריטאים שנמצאים בשירות - ולכולם כמה מאות אלפי אנשים שעוקבים אחריהם. מספר העוקבים אחריך בטוויטר היה מאז ומתמיד חשוב וחלק בלתי נפרד ממי שאתה בקהילה. הנתון המספרי הזה לא בא להגיד אם אתה מעניין או לא, הוא פשוט תמיד הצביע על רמת השיתוף והתוכן. ככל שתתמיד בכתיבה ותשתתף בדיונים - המספר יעלה, כך שבדרך כלל הנתון הזה צומח מתוך תהליך גדילה טבעי שלוקח זמן.



אבל כשמגיע אדם כמו אשטון קוצ'ר ומפרסם עידכונים ותצלומים ששום פפראצי בעולם לא יכול להשיג, התהליך הזה משתנה. אירועי השבוע האחרון, שבהם קוצ'ר קרא תיגר על CNN והתחרה בה על השגת מיליון משתמשים, משנים את התמונה הכללית. יש מן תחושה שההתנהלות הטבעית, הרגילה והטובה של טוויטר נשברת - ושחקנים אחרים תופסים מקום, כאלה שאין להם ממש קשר לווב 2.0, ספק אם שמעו את המושג. אלה משתמשים שלא ברור אם באמת מעניין אותם איך תגיבו, העיקר שהם יהיו שם להגיד את זה.



בתוכנית המדוברת שלה השבוע הכתירה אופרה ווינפרי את קוצ'ר כמלך טוויטר. מבחינתי, האנשים שהאמינו והשתמשו בטוויטר מהתחלה - הם המלכים האמיתיים.



עקבו אחרי אורלי יקואל בטוויטר: orli@

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully