וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מיזוג במגזר התרופות: גלקסו סמית-קליין קרובה לרכישת יצרנית התרופות הפרטית שטיפל

סוכנויות הידיעות

20.4.2009 / 9:16

רכישת שטיפל, המייצרת תרופות נגד מחלות עור, תרחיב את דריסת הרגל של גלקסו בשוק מוצרי הצריכה



ענקית התרופות גלקסו-סמית קליין קרובה לרכישת יצרנית התרופות הפרטית, שטיפל לבורטוריס (Stiefel Laboratories), תמורת 3 מיליארד דולר, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורם המקורב לחברה.



לפי הדיווח, שתי החברות עשויות להכריז על המיזוג כבר היום. רכישת שטיפל, המייצרת תרופות נגד מחלות עור ותופעות כמו אקנה ופריחות, תתבצע במסגרת האסטרטגיה של מנכ"ל גלקסו-סמית, קליין אנדרו ויטי, להרחיב את דריסת הרגל של החברה בשוק מוצרי הצריכה. בראיון שהעניק החודש אמר ויטי כי הוספת חיסונים, תרופות ומוצרי צריכה נוספים תסייע לגלקסו להשתחרר מהתלות שלה בתרופות ספורות אשר הפטנט עליהן יפוג.



שטיפל, אשר ביקשה להימכר תמורת 4 מיליארד דולר, קיבלה לדברי גורמים המקורבים לחברה הצעות רכש מחברות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון ונובארטיס, בנוסף להצעת הרכש של גלקסו סמית-קליין. באוגוסט 2007 הסכימה חברת ההשקעות הפרטיות בלאקסטון לרכוש נתח מיעוט בשטיפל תמורת 500 מיליון דולר.



בינואר אמר ויטי כי הוא חושש מרכישות גדולות, משום שהן עשויות לערער את פעילות המחקר והפיתוח של גלקסו. אולם מאז אירעו שני מיזוגים ענקיים בתעשיית התרופות – פייזר רכשה את המתחרה וייאת תמורת 68 מיליארד דולר ומרק הודיעה על רכישת שרינג-פלאו תמורת 41.1 מיליארד דולר. לרכישות אלה נוספו גם רכישות קטנות יותר, במסגרת מגמה כוללת של קונסולידציה במגזר הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully