וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני בר-און: "כל אלה שמרבים לכונן ולראות שחורות - עושים זאת כדי להעצים את הישגם אחר כך"

ערן אזרן

20.4.2009 / 9:53

כך אמר שר האוצר לשעבר בראיון ל"מה בוער" בגלי צה"ל; "המשק ייצא במהירות מהמיתון כשהדברים יזוזו בעולם"



"המשק בישראל קטן יחסית - הוא מושפע מהמתרחש בעולם בזריזות, אך ברגע שהדברים יתחילו לזוז נהיה ראשונים לצאת מהמשבר הזה", כך אמר הבוקר שר האוצר לשעבר, רוני בר-און, בראיון לתוכניתו של רזי ברקאי, "מה בוער", בגלי צה"ל. לדברי בר-און, "כל אלה שמרבים לכונן ולראות שחורות - עושים זאת כדי להעצים את הישגם אחר כך. שיירגעו".



בהתייחסו להצעתו של נתניהו להוריד מסים, אמר בר-און כי הנגיד כבר הביע הסתייגות לכך, וגם הוא מתנגד למהלך שכזה. "זוהי הצהרה פופוליסטית לצורכי בחירות בלבד", אמר. "כרגע מחפשים סולמות לרדת מההצהרה הזו, בצורה של כל מיני מהלכים קטנים יותר", הוסיף.



לדברי בר-און, תקופה זו אינה מאפשרת הורדת מסים. "המספרים לא מסתדרים בסופו של דבר. אנו לא יכולים להכניס היום ממסים מה שהכנסנו בעבר. ענפים שלמים לא משלמים - כמו שוק ההון והבנקים, ויש בכך פגיעה משמעותית בהכנסות המדינה".



בר-און שב ואמר שבתקופה זו יש לשמור על תקרת ההוצאות הממשלתיות. "כשהתנגדתי להגדלת הגירעון בזמן שהייתי שר אוצר, עמדו לערוף את ראשי. אתה בוודאי זוכר את כל ה'ברוורמנים' למינהם", אמר. "לא מן הראוי שהממשלה תשפוך את כספיה בתקופה זו. עוד לא דיברנו גם על מה שנתניהו העמיס בהסכמים הקולאליציוניים. את ההבטחות יצטכרט לשלם - וכסף - אין".



בהתייחסו לאפשרות של קריסת בנק בישראל עקב פשיטת רגל של אחד מהלווים הגדולים במשק ("הטייקונים"), אמר בר-און כי האוצר בראשותו כבר ערך בדיקות למשמעות קריסה של אחד מהלווים. "אני התעקשתי שלא לתת סיוע לטייקנוים - אני מאמין שלא היתה סכנה וגם עכשיו אין סכנה לקריסה של אחד הבנקים במדינה כתוצאה מקריסה של אחד הטייקונים", לשון בר-און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully