וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: הביטחון חזר לשווקים; "הבנקים דיווחו על תוצאות עסקיות טובות יותר מאשר הערכות שהיו בשוק"

נועה פרייס

20.4.2009 / 10:18

שבוע המסחר האחרון חתם 6 שבועות בהן ה-S&P 500 רשם עליות



שבוע המסחר האחרון חתם 6 שבועות בהן מדד ה-S&P 500 רשם עליות. בבית ההשקעות מיטב מציינים כמה גורמים לעליות בשבוע האחרון. הגורם הראשון הוא סימנים של התייצבות במערכת הפיננסים בארה"ב, לאחר דיווח חיובי של 3 בנקי ענק אמריקאים: ג'יי.פי מורגן, גולדמן סאקס וסיטי.



"הבנקים דיווחו על תוצאות עסקיות טובות יותר מאשר הערכות שהיו בשוק", כך לפי רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי במיטב. גולדמן סאקס רשם ברבע הראשון של 2009 רווח של 3.39 דולר למנייה, לעומת הערכה של 1.64 דולר למניה. ג'יי.פי מורגן רשם רווח של 0.43 דולר למניה, לעומת הערכה לרווח של 0.32 דולר. סיטי הפסיד 0.18 דולר למניה, אך ההערכות בשוק היו להפסד של 0.34 דולר למניה.

סיבה נוספת לעליות שמציינים במיטב היא העובדה שמדד אמון הצרכנים של מישיגן לחודש אפריל עלה מ-57.3 נקודות ל-61.9 נקודות, והיה אף גבוה מהערכות בשוק שהצביעו על עלייה קלה ל-58.5 נקודות בלבד. בכך, חזר המדד לרמה בה היה לפני אירוע קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, באמצע ספטמבר 2008. "המשקיעים אהבו את הדיווח הזה, אשר מהווה אינדיקטור חשוב מאוד המעיד על כך שנקודת השפל, לפחות בכל הנוגע לצרכנים, נמצאת מאחור", לטענת אייכל.



עדות קלה לכך שהביטחון חזר לשווקים, לפי מיטב, ניתן לראות במדד ה-VIX. המדד הגיע בסוף השבוע לרמה של 33.94%, רמה בה היה לאחרונה באמצע ספטמבר לפני אירוע קריסת ליהמן ברדרס.



יחד עם זאת, במיטב מדגישים כי מראשית השנה מדד ה-S&P 500 עדיין נמצא בטריטוריה שלילית של 3.7%, והראלי האחרון עוד לא הצליח להביא לכדי איפוס של התשואה המצטברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully